استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا گفت: نقاط مرزی استان باید در وضعیت اقتصادی استان و کشور تأثیرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی  در جلسه کارگروه ویژه مرزی، مسائل و مشکلات پایانه‌های مرزی استان را با حضور مسئولان مرتبط بررسی کرد.

او در این نشست با اشاره به تأکید رئیس جمهور مبنی بر ارتقای کمی و کیفی مناطق آزاد و مرزی برای توسعه تجارت خارجی گفت: موانع توسعه مناطق مرزی را باید رفع کنیم.

او همچنین به سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی به منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: عزم جدی برای حل مشکلات و توسعه منطقه آزاد ارس و پایانه‌های مرزی استان وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اقدامات هدفمند برای ایجاد بازارچه‌های مرزی و زیرساخت‌های مناسب حمل‌ونقل و جلوگیری از برخی تنش‌های مرزی گفت:برخی از زیرساخت‌ها در نقاط مرزی نوردوز و خداآفرین دارای مشکل است که با همکاری دستگاه‌های مسئول برای اصلاح آن‌ها تلاش می‌کنیم.

عابدین خرم تأکید کرد: حل مشکلات مرزی می‌تواند به توسعه فعالیت‌های تجاری و بازرگانی و تسهیل در امر صادرات و واردات کمک کند و باید نقاط مرزی ما بتوانند در وضعیت اقتصادی استان و کشور تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.