جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: در راستای مانع زدایی از تولید در استان تا پایان امسال ۴۰۰ واحد صنعتی و معدنی کردستان پایش و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،سردار علیرضا  مدنی جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان امروز در نشست قرارگاه پیشرفت، مانع‌زدایی و جهش تولید اظهار داشت: جایگاه ۲۹ فضای کسب و کار استان کردستان در سطح کشور اصلا شایسته استان نیست و یکی از اهداف تشکیل این قرارگاه و دعوت از مسئولان دستگاه‌های مختلف در راستای بهبود این رتبه و شرایط تولید استان است.

مدنی اضافه کرد: ما در این قرارگاه تلاش می‌کنیم تا با بررسی مشکلات موجود در واحد‌های راکد مانع‌ها برطرف شده و این واحد‌ها به چرخه تولید بازگردند.

او با تاکید بر اینکه هرجایی که ریسک پذیری اتفاق افتاده در نهایت به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده ایم یادآور شد: باید در راستای توسعه استان ومانع زدایی از واحد‌های صنعتی و معدنی به صورت جهادگونه عمل کرد.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه با همفکری می‌شود بسیاری از موانعی را که در بروکراسی اداری می‌ماند رفع کرد اظهار داشت: قوانین دست و پاگیر زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را تسهیل کرد وبا رفع موانع تولید به اقتصاد استان کمک کرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان هم در این نشست گفت: استان کردستان در فضای کسب و کار در پایان سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ در رتبه ۲۹ کشور قرار دارد که جایگاه مناسبی برای استان نیست.

سرهنگ مهدی مهتابانی افزود: با وجود برخی فعالیت‌ها نسبت به دوره‌های گذشته رتبه بدتری کسب شده است و در حال حاضر ۱۷۴ واحد غیرفعال و راکد در سطح استان وجود دارد که باید مشکلات آن‌ها رفع شود تا به چرخه تولید بازگردند.

او اضافه کرد: این واحد‌ها در حوزه قانون و مقررات دست و پا گیر و بیشتر در بخش‌های زمین، آب، برق و سوخت با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس کردستان  با تاکید بر اینکه این قرارگاه را برای معیشت مردم و بهبود شرایط اقتصادی آن‌ها تشکیل شد افزود: تصمیم بر این است که مواردی که در کارگروه رفع موانع تولید استانداری کردستان به نتیجه‌ای نرسید به این قرارگاه ارسال و مورد پیگیری قرار گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کردستان هم در این نشست اظهار داشت: دلایل بدتر شدن شاخصه‌های کسب و کار مانع‌تراشی‌ها بوده است و این فضا به سرمایه‌گذاری خارجی هم آسیب می‌زند.

محمد دره‌وزمی با اشاره به اینکه ۲ واحد زنجیره فولاد کردستان به بهره‌برداری رسیده و ۲ واحد دیگر هم امسال به بهره‌برداری می‌رسد ادامه داد: سنگ آهن استان ظرفیت خوبی است که می‌تواند در صنعتی شدن استان کردستان نقش کلیدی داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه بساط خام فروشی را در کردستان جمع کردیم افزود: حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در زنجیره فولاد استان صورت گرفته است.

دره‌وزمی با اشاره به اینکه بانک‌ها باید نگاه ویژه برای تامین مالی طرح‌های بزرگ در استان داشته باشند گفت: با طرح‌های خُرد نمی‌توان استان را به توسعه رساند و نیاز به طرح‌های بزرگ است و این امر هم بدون حمایت‌های ملی و کشوری ممکن نیست.

او یادآور شد: ۲۳ درصد لاستیک سبک کشور در کردستان تولید می‌شود و تولید کنسانتره کردستان به زودی به سه میلیون تن خواهد رسید و این‌ها صنایع مهمی است که نقش برجسته‌ای در رشد اقتصادی استان و کاهش بیکاری خواهند داشت.

در نخستین نشست قرارگاه پیشرفت، مانع‌زدایی و جهش تولید، مشکلات یک واحد تولیدی بستنی و گاوداری و یک معدن مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.