۲۰۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته از طریق آزمایش‌های ملکولی و سریع در خراسان جنوبی شناسایی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شریف زاده دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: روز گذشته ۳۱۳ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۹۸ بیمار جدید شامل ۲۳ بستری و ۷۵ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع ۹۸ بیمار جدید ۳۶ مورد از بیرجند، ۳ مورد از درمیان ، ۱۱ مورد از زیرکوه، ۵ مورد از سربیشه، ۳ مورد از طبس، ۵ مورد از فردوس، ۳۰ مورد از قاین و ۵ مورد از نهبندان شناسایی شدند.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین از ۷۴۰ آزمایش سریع ۱۰۴ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

به گفته وی در حال حاضر ۲۰۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۹۴ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده اظهار کرد: از این تعداد ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر نامساعد است.

وی افزود: با ثبت یک فوت جدید تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۱۹۴ نفر افزایش یافت.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۳۲ هزار و ۱۶۵ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی در شبانه روز گذشته ۶۳ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در این مدت ۶۹ بیمار شامل ۴۰ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

شریف زاده افزود: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی تا امروز ۵۰۴ هزار و ۵۳۵ نفر واکسن نوبت اول، ۳۴۴ هزار و ۴۴۵ نفر واکسن نوبت دوم و ۵۶۹ واکسن نوبت سوم را دریافت کردند.

انتهای پیام / ط ا

برچسب ها: ویروس کرونا ، کووید-19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار