مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: میزان پرداخت از محل منابع مالی مالیات بر ارزش افزوده نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد علی غفاری مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: میزان اعتبارات پرداختی امسال به شهرداری ها،فرمانداری ها و دهیاری های استان در امسال افزون بر۴۵۰ میلیارد ریال بوده است.

غفاری تاکید کرد: از این میزان اعتبار توزیع شده بیش از ۴۳۷میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده و مابقی از محل آلایندگی تامین شده است.

او تصریح کرد: مدت مشابه پارسال نیز بیش از ۳۰۰میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه عمرانی مناطق شهری، روستایی و عشایری استان پرداخت شده بود.

ارزش افزوده فروش کالا و خدمات  ۹درصد است که از مصرف کننده نهایی وصول می شود. 

او اهمیت نظارت بر هزینه کرد اعتبارات پرداختی به شهرداری ها و دهیاری ها را یادآور شد و تصریح کرد: وصول مالیات علاوه بسترسازی برای برقراری عدالت اقتصادی و اجتماعی می تواند به رفاه و آبادانی جوامع کمک کند.

غفاری به افزایش درآمدهای مالیاتی  در امسال اشاره کرد و افزود:افزایش درآمدهای مالیاتی  می تواند به تامین اعتبار استانی برای کمک به توسعه و آبادانی شهرها و روستاهای این استان منجر شود.

در کهگیلویه و بویراحمد ۱۸شهرداری، حدود۵۰۰ دهیاری سالانه از محل مالیات برارزش افزوده  و آلایندگی اعتبار دریافت می کنند و همچنین بخشی از این اعتبارات به امور عشایر و فرمانداری ها برای روستاهای بدون دهیاری پرداخت می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.