اولین فراکسیون ستاد امر به معروف و نهی از منکر با مجلس شورای اسلامی، با حضور آیت الله صدیقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین نشست مشترک فراکسیون و ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این مراسم آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و امام جمعه موقت تهران گفت: خداراشکر می کنیم که پروردگار در این فضای استکباری عالم که هم اوضاع سياسی جهان و هم فرهنگی و اخلاقی ، عدل، معنویت تحت شدیدترین هجمه ها قرار دارد که دو قدرت بزرگ مادی عالم مسابقه در غارت اموال عمومی جهان خصوصا جهان سوم دارند‌، نوری درخشید و قدرت جدیدی در جهان متولد شد و شعارش نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: این شعار اعلان هویت وارسته ای بود که ما نه تحت تاثیر قدرت های غرب هستیم و نه وابسته به شرق؛ بلکه با اتکا به پروردگار راه نابی را در اختیار جهانیان قرار دهیم و توانستیم نظام جدیدی را به تجربه بگذاریم و با اعتماد و اطمینان مستند که به وعده های الهی داریم به عالم اعلام کردیم که ما می توانیم و خودمان حکومتی داریم که می تواند فرهنگی قوی را حاکم و برای جوانان خود مسیر درستی را ترسیم کند و کانون قانون گذاری ما کانون تشریع بر موازین دین باشد و زندگی مردم را با توجه به واقعیات دینی ببیند و برای اجرای قوانینی که از مجلس به دولت اعلام می شود، هم قانون اسلامی باشد و هم مجریان قانون مندی داشته باشد. زندگی مشروع است و حرکت در مسیر هدایت جهانی قرار گرفته و ما هویت خود را بازیافتیم تا رهبری جهان به امام عصر برسد.

حجت الاسلام صدیقی افزود: چون شعار ما نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بود، جوانان زیادی خون های پاک خود را نثار کردند و نفسی جامعه را به میدان کشید و جوانان را شهادت طلب کرد. اساس جامعه ما بر این بوده که اسلام پیاده شود و مردم زندگی شان اصلاح شود و روابط اجتماعی ما بر اساس دین باشد؛ اخلاق ما اخلاق اسلامی باشد و روابط ما اسلامی باشد و آموزش و پرورش ما تربیت اسلامی داشته باشد و وزارت علوم ما جوانانی را به جامعه تحویل بدهد که در علم و دانش و دین خودساخته باشند و قدرت دافعه لازم را نسبت به فساد فرهنگی و سیاسی و اخلاقی داشته باشند و تکیه گاه قابل اعتمادی برای مردم باشند برای تامین این اقلام قانون اساسی مواد لازم را برای تضمین اجرایی این اهداف تصویب کرد که اصل هشتم آن در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر بود که همین امر قانون حمایت از عزت و شرف، استقلال، معنویت و رفاه عمومی مقابله با فقر، فساد، تبعیض، جهالت، بیکاری و تفرقه و همه آنچه معروف است و در راس آن توحید و شناخت خدا است و قبول فرمانروایی خداست. در همه ابعاد زندگی است مسئله بندگی خداست و زندگی در این عالم فلسفه اش قبول عاملیت خدا و قانون از آن اوست.

حجت الاسلام صدیقی عنوان کرد:  در مرحله بعدی زندگی باید حول محور توحید که هم رشد و تکامل داشته باشد و استقرار را حفظ کند و از نظر اخلاقی همه آحاد جامعه برای یک هدف در یک مسیر قرار بگیرند و وقتی به صورت یک خانواده به حکم دینشان برادر دیگری بودند اعضای خانواده نمی تواند تماشا کند آن خانواده از هم بپاشد و برادر خود را فاسد ببیند و یا اینکه اگر سالم است اما راکد است و رشد نداشته باشد.

وی گفت: نظارت عمومی یعنی همین قانون امر به معروف و نهی از منکر زمینه فراهم آوردن یک وحدت و انسجام معنوی است که مصادق مشترک دارد و آسیب های مشترک را باهم درنظر می گیرد و با آنها مقابله می کند. از این جهت قرآن کریم تعبیر امت کرده است یعنی جمع متشکل و منسجم است. فرد به تنهایی یک قطره است اما جامعه وقتی در کنار هم قرار می گیرد یک اقیانوس می شود.

امر به معروف و نهی از منکر شعارش را می دهد و شعورش را می رساند به این معنی که همه شما اعضای یک خانواده اید و با یک سیم نامرئی، زندگی شما را بهم وصل کرده و سعود شما یک سعود همگانی است و سقوط شما سقوط همگانی است لذا یک قانون عقلانی است که همه این ابعاد را در بر دارد و قانونی کار ساز تر از امر به معروف در جهان وجود ندارد این قانون قانون ساری و جاری در تاروپود عالم است و ریشه و ساقه همه چیز را دربرمی گیرد. این امر به معروف و نهی از منکر خیر است و ضمانت خیر جامعه و خیر خانواده ها در قانون است. به فضل الهی  قانون اساسی توجه دارد به اینکه اگر آحاد جامعه اسلامی در صحنه وجود نداشته باشند و اگر سرنوشت جامعه را سرنوشت خود ندانند این بار به مقصد نمی رسد.

امام جمعه موقت تهران افزود:  در چند دهه گذشته دولت ها نسبت ب این قانون اساسی بی توجهی کردند و به لطف خدا مجلس راسا بدون اینکه دولت لایحه دهد و این را به صورت قانون مصوب اجرایی به دولت را ابلاغ کردند. در این عرصه ما مفتخریم که هم قانون اساسی‌ و هم مجلس به صحنه آمده و رسالت خود را نشان دادند.

متعاقب این مسئله ستادی برای اجرا مصوب پارلمان متولد شده لاکن ستادی که حمایت لازم را از طرف ارگان ها برخوردار نبوده لذا خروجی لازم را ما درپی سنواتی که این قانون به تصویب رسیده آنگونه که توقع داریم و هدف قانون اساسی بوده نداشته و فاصله زیادی تا این هدف داریم.

در فصل جدید یکی از‌ توفیقاتی که خداوند متعال داده نمایندگان ملت در خانه ملت به این دعوت بزرگ الهی حساسیت نشان دادند و این فراکسیون فاخر تشکیل شده و ستاد امر ب معروف نهی از منکر که متصدی اجرای این قانون است در کنار نمایندگان که هم در قانون آمده اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر تعدادی از وزرا هستند و باید رئیس رسانه ملی، رئیس نیرو انتظامی هم باشد و از سازمان تبلیغات نمایندگی باید حضور داشته باشند و از مجلس شورای اسلامی هم دو عضو باید حضور داشته باشند اما این تشکیل فراکسیون همت بلندی است که نمایندگان ما برای تحقق کامل هدف بزرگ قرآن کریم در تشریع قانون امر به معروف و نهی از منکر در تبعیت خبرگان ما در قانون اساسی و اهتمام نمایندگان در تصویب این قانون، نمایندگان سهم زیادی در پر کردن خلا قانونی و ایجاد گفتمان و هم نظارتی که وظیفه مجلس در قصور دیگر که چشم بینای نظام هستند محتوای این نظارت همان امر به معروف و نهی از منکر است.

لذا پیوندی که بین ستاد امر به معروف و نهی از منکر و مجلس شورای اسلامی در بستر تشکل فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر این گام موثری است و در نقطه عطف است و آغاز یک حرکت جهشی خدا پسندانه است که ان‌شاالله این سایه پر برکت قانون امر به معروف و نهی از منکر همچنان سایه ابر باران زایی باشد که با بارش خودش هم تطهیر کند و هم رویش داشته باشد، امر به معروف و نهی از منکر آب حیات و چشمه ی جوشانی است که اگر نباشد خشکسالی می شود.

در پایان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: از این جهت حضور شما را مثمر ثمر میدانیم هم در بهداشت اخلاقی جامعه و هم در صحت عمل قوه مجریه و دیگر ارگان هایی که مسئولیت فرهنگی دارند باید مجلس شورای اسلامی در بستر هایی که در اختیار دارد استفاده کند و اجمالا این پیوند ستاد با مجلس شورای اسلامی اقتدار قانون و تصویب قانون است و اطمینانی به مردم دهد که با که قانون را اجرایی می کند. ما نسبت به احکام اسلامی متعهدیم و در برابر هیچ منکری بی تفاوت نیستیم چرا که قانون به میدان آمده در اجرایی کردن اسلام در بستر قانون مصوب مجلس دولت و آحاد مردم مکلفند. لذا در این راه دست شمارا میفشاریم و امید آن داریم که بین ستاد و قوه مقننه با ایجاد این فراکسیون اثر گذار و به سراغ قوه قضاییه هم برویم و نحوه ازتباط خودمان را با قوه قضاییه هم تنظیم کنیم و به فضل الهی دولت هم باید هم از نظر حضور اعضا این ستاد باید تضمین لازم را داشته باشد در دوره های کذشته حضور خوبی نبود و ما هم نمی توانستیم به مردم ابلاغ کنیم ولی حالا با یک دولت انقلابی باید این قانون اجرایی شود ان شاالله.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
شیماهنرور
۱۸:۵۹ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
باعرض سلام وخداقوت. درحال حاضر جامعه اسلامی ما بنظرمیرسد امری اسیب زاتر، ولطمه ای هولناکتراز از بیمسئولیتی برخی مسئولین نیست.وتا قانون امربمعروف و نهی از منکر درست تبیین نشود، هیییچ کارمند و زیردست جزئت نمیکند پیگیر جدی تخلفات مجموعه خود شود. چون فورا آن مدیر فاسد، کارمند راساقط میکند . و تا سامانه ی جامعی برای سوت زنی ارباب رجوع وجودنداشته باشد ، وقانون مشخص و واضحی برای امرین به معروف تبیین نشده باشد، هیچ شکایت و پیگیری هم ، به نتیجه مطلوب نمیرسد. جوانان جامعه مان نیاز به هوای تازه برای زندگی سالم در جامعه ی اسلامی بدون رانت و اختلاف طبقاتی باحفظ کرامت دارند.
آخرین اخبار