مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای مفاد تفاهمنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک رفاه کارگران، زمینه استفاده از تمام شعبه‌های بانک در سراسر استان برای دریافت خدمات احراز هویت غیرحضوری کارگران و کارفرمایان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهردادجهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای مفاد تفاهمنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک رفاه کارگران، زمینه استفاده از تمام شعبه‌های این بانک در سراسر استان برای دریافت خدمات احراز هویت غیرحضوری کارگران و کارفرمایان فراهم شده است.

 برای تسهیل روند احراز هویت کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار، مدتی قبل تفاهم‌نامه‌ای فی مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک رفاه کارگران به امضا رسید که افراد بتوانند علاوه بر دفاتر پیشخوان دولت از این طریق نیز احراز هویت کنند.

 ارائه خدمات الکترونیکی با سرعت، شفافیت و سلامت بیشتر از سیاست‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای استقرار دولت الکترونیک است و به همین دلیل این وزارتخانه درصدد برآمد به منظور توسعه مراکز ثبت نام و احراز هویت کارگران و کارفرمایان صرفنظر از دفاتر پیشخوان، از ظرفیت شعب بانک رفاه کارگران نیز استفاده کند.

 سامانه جامع روابط کار از چند زیر سامانه شامل ثبت دادخواست‌ها، بازرسی کار، طبقه بندی مشاغل، بررسی مشاغل سخت و زیان آور، آموزش ایمنی نیرو‌های کار، بازرسی کار، بیمه بیکاری، کارگران ساختمانی و ثبت و تایید و پیگیری قرارداد‌های کار تشکیل شده و علاوه بر تفکیک نوع قرارداد‌های کار اعم از دائم و موقت، موجبات کنترل و نظارت دقیق بر انعقاد قرارداد‌ها را فراهم می‌کند.

 عضویت در این سامانه و بهره‌برداری از خدمات آن نیازمند احراز هویت صرفاً برای یک‌بار است که تا مدتی قبل تنها در دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شد، اما در حال حاضر کارگران و کارفرمایان می‌توانند برای احراز هویت خود به‌غیراز دفاتر پیشخوان دولت به تمام شعبات بانک رفاه کارگران در سراسر استان مراجعه کنند.

 همچنین با گسترش خدمات غیرحضوری در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد می‌توانند با مراجعه به پرتال اصلی بانک رفاه کارگران و نرم افزار‌های همراه کارت و رفاه پی، فرایند احراز هویت را بصورت غیر حضوری انجام دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار