قهرمان دوومیدانی مسابقات کارگران جهان گفت: فکر می کنم بدترین ریزش زندگی من یک ماه قبل از قهرمانی بود وخوشبختانه با کسب عنوان قهرمانی خستگی ها برطرف شد.

طاهره عبدالله‌زاده دونده اصفهانی قهرمان مسابقات کارگران جهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به مسیری که برای قهرمانی گذرانده، گفت: مسابقات کارگران اینگونه نیست که تعدادی قهرمان را ببرند تا در مسابقات  کارگران شرکت کنند، دقیقا  برعکس این ماجرا است و مسئولان به تعدادی از افراد شاغل انگیزه می دهند تا کار، تلاش  و ورزش کنند  و در مسابقات کارگران شرکت کنند.

او افزود: خیلی از ورزشکاران بعد از چنین مسابقاتی وارد مسابقات لیگ شدند و اکنون با رکورد ایران فاصله چندانی ندارد اما من به شخصه از قهرمانان چندساله کشور بوده ام و دو سال گذشته آخرین مسابقه خودم را برای انتخابی مسابقات کارگران دادم و انتخاب شدم و به علت مشغله سنگین در کارم نتوانستم در مسابقات لیگ شرکت کنم ولی همیشه سعی داشتم که آمادگی کامل خودم را حفظ کنم.

انتخاب شغل کارگری، برای رهایی از معضلات

قهرمان مسابقات کارگری جهان بیان کرد: از سوی دیگر بعد از کنار گذاشتن مسابقات لیگ بی انگیزه شدم چراکه در آن زمان هیچ اسپانسری نبود و حمایتی انجام نمی‌شد و با رکوردهای فوق‌العاده‌ای که من داشتم هیچ وقت به انتظاراتی که مدنظرم بود، نرسیدم.

او تصریح کرد: به دلیل حمایت نشدن در ورزش وارد دنیای کار شدم، تا بحث مسابقات کارگران جهان پیش آمد به همین دلیل قبل از اینکه  به مسابقات کارگری جهان اعزام شوم، دو ماه مرخصی گرفتم و به کرمانشاه رفتم، تمرین کردم تا بتوانم چنین مقام هایی را کسب کنم .

برای برآورده شدن انتظارات با زندگی می‌جنگم

عبدالله زاده متذکر شد: بسیار سخت است که یک شاغل ورزش را در کنار شغلش ادامه دهد، من یک هفته قبل از اینکه به مسابقات اعزام شوم زمان دفاع پایان نامه مدرک کارشناسی ارشدم بود و سخت ترین تمرینات را باید انجام می‌دادم، فکر می کنم بدترین ریزش زندگی من یک ماه قبل از قهرمانی بود وخوشبختانه با کسب عنوان قهرمانی خستگی ها برطرف شد.

حمایت از ورزشکاران با هدیه یک میلیون تومانی!

او ادامه داد: این شرایط تلخ ماست، سخت تلاش می‌کنیم، مقام می آوریم اما حمایت نمی شویم. در چند روز گذشته از طرف اداره کل ورزش و جوانان  به مراسمی دعوت شده بودیم که  با حضور معاون وزارت ورزش نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان برگزار شد، و به ما یک هدیه یک میلیونی دادند! سپس برخی گفتند که این مسابقات یک توفیق اجباری بوده که نصیب شما شده است.

شاغلان کارگر راهی سخت را انتخاب می کنند

عبدالله زاده در خصوص سختی های ورزش کارگری خاطر نشان کرد: اگر کسی بخواهد در مورد سطح مسابقات صحبت کند در واقع کم لطفی است، چرا که یک شاغل علاوه بر اینکه کار می کند باید تمرین های سختی را انجام دهد و ذهنش را آماده کند تا برای مسابقات آمادگی کافی را داشته باشد و هر کسی که قصد آماده شدن  برای میادین را دارد مسلما خیلی باید روی خودش کار کند از جمله در موضوعات روحی و روانی و از همه مهم تر در بحث درآمد باید به تمکن مالی رسیده باشد، بنابراین کسی که وارد چنین مسابقاتی می شود چندین برابر ورزشکاران عادی سختی می‌کشد.

او اظهار کرد: ورزش کارگران ورزشی است که از همه افراد در تمامی رده های سنی حمایت می کند، در ورزش های قهرمانی طول عمر ورزشکار مثلاً ۳۰ سال است و بعد از این سن ممکن است ورزشکاران افسرده شوند، خیلی از ورزشکاران خوب ما بعد از این رده سنی حتی تغییرمسیر داده اند، اما ورزش کارگری یک رویکرد خوبی که دارد این است که خیلی از افراد بعد از دوران قهرمانی که وارد کار می‌شوند می‌توانند تمرینات شان را داشته باشند و به مسابقات فکر کنند.

او در خصوص مقام هایی که در مسابقات جهان کسب کرده ابراز کرد: من  موفق شدم در رشته دوومیدانی دو مدال طلای ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر و یک نقره ۴۰۰ متر و یک نقره ۴ در ۱۰۰ متر امدادی را در این مسابقات کسب کنم.

عبدالله‌زاده گفت: در نهایت تشکر می کنم از رئیس فدراسیون آقای رمضی و آقای  امدادیان رئیس باشگاه کارگران استان اصفهان و باشگاه سپاهان که به عنوان اسپانسر ما را به مسابقات اعزام کردند، امیدوارم حمایت هایشان بیش از پیش ادامه پیدا کند زیرا همین ورزشکاران کارگری هستند که ممکن است سال  آینده قهرمانان و رکوردداران لیگ کشور ها باشند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
تیموری
۰۸:۲۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
برای ما همیشه قهرمانی دختر پرتلاش.تبریک به شما .
Bulgaria
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
آفرین خداوند توفیق بدهد به این دلیران بهارستان