خزعلی گفت: باید با اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت در دو دهه آینده خطر پیری جمعیت را مهار کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، انسیه خزعلی،معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده شامگاه دوشنبه در حاشیه سفر به قم در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که باید خطر پیری جمعیت  باید مهار کنیم، گفت: قانون جوانی جمعیت در سطح ملی تصویب شده است و باید با اجرای دقیق این قانون، خطر پیری جمعیت در دو دهه آینده کاهش پیدا کند.

او یکی از اهداف مهم سفر به قم را بهره گیری از بیانات مراجع تقلید دانست و افزود: حوزه زنان و خانواده با مسائلی زیادی روبه رو است که نیازمند راهکار‌های فقهی و قانونی است که در این زمینه از نظرات مراجع تقلید به صورت مستمر استفاده خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: تلاش می‌گردد مسائل مستحدثه و مباحثی که در حوزه زنان دچار مشکل قانونی و فقهی هستند در قالب این قبیل دیدار‌ها و تعاملات کمتر شود.

خزعلی افزود: هم زمان در تهران نیز شورایی با حضور نخبگان جامعه شناسی و روانشناسی جهت حل مشکلات و مسائل پیرامون زن و خانواده تشکیل شده است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در ظرفیت مباحث آموزشی و پژوهشی برای افزایش مهارت‌های زندگی زنان و مردان، تحکیم خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش ازدواج در کنار تلاش برای کاهش طلاق استفاده خواهد شد.

او  اظهار کرد: بخشی از مسئله کاهش ازدواج و افزایش طلاق از مباحث آموزشی و مهارتی و بخش دیگری از آن به مسائل و پشتیبانی قانونی ناشی شده است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار