رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: مجوز فعالیت دومین کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری کشور با بهره گیری از توان متخصصان پویا، کارآفرین و اشتغال‌زا، به این دانشگاه اعطا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت:: حمایت و تشویق افراد صاحب ایده به سمت ایجاد شرکت‌های کوچک و متوسط، ایجاد زمینه شکوفایی و حمایت از خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی در استان، بسترسازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب، جذب صاحبان ایده و افراد خلاق در منطقه به ویژه در زمینه تجارت و بازرگانی از اهداف ایجاد مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان است.

او ادامه داد: تجاری سازی نتایج تحقیقات کاربردی و تولید ثروت، کمک به خلق ایده و جذب تیم‌های کارآمد و ایجاد واحد‌های فناور و تلاش برای ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی، از دیگر مزایای ایجاد مرکز رشد است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بیان کرد: در مرکز نوآوری با استفاده از ظرفیت دانشجویان و دانش آموختگان منطقه با تمرکز بر مزیت‌های نسبی استان سمنان مانند صنعت، انرژی، معدن، گیاهان دارویی و گردشگری، تولید محصولات و خدمات باکیفیت، دنبال می‌شود.

او خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی به تیم‌ها و واحد‌های فناور، استفاده از ظرفیت واحد‌های آزمایشگاهی و کارگاهی مجهز و تخصصی دانشگاه‌ها، تامین نیروی متخصص و مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی از جمله حمایت‌ها و پشتیبانی از تیم‌ها و واحد‌های فناور مستقر در مرکز نوآوری است.

او یادآور شد: واحد‌های فناور مستقر در مرکز نوآوری (رشد) دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در زمینه‌های تخصصی مختلف مانند ساخت انواع کامپوزیت‌ها و نانو کامپوزیت‌های طبیعی و مصنوعی، طراحی و ساخت انواع چوب پلاست-MDF و سایر فراورده‌های سلولزی فعالیت خواهد کرد.

نقدی خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت بُرد الکترونیکی برای هر گونه تحقیقات، ساخت ربات‌های مسیریاب و طراحی هر نوع مدار‌های فرمان توسط plc، طراحی اپلیکیشن‌های کاربردی برای انواع نرم افزار و سخت افزار، تولید هر گونه قطعه صنعتی، طراحی نرم افزار و اپلیکیشن‌های مورد نیاز، تست مقره - تست روغن ترانس، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک و اجرا و مشاوره در زمینه احداث نیروگاه خورشیدی از دیگر ظرفیت‌های واحد‌های فناور مستقر در مرکز نوآوری (رشد) دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان مهمترین هدف این مرکز را کمک به تجاری‌سازی ایده‌های فناور در دانشگاه، کارآفرینی و توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و فن در استان و کشور عنوان کرد.

 دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با چهار دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام /  ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.