یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدعی شده برخی مدیران دولتی در زمان مسئولیتشان به بهانه آلودگی هوا به خارج از کشور سفر می کردند.

به گزارش  خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، یکشنبه این هفته حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی که علاوه بر نمایندگی حوزه انتخابیه محلات، عضو هیئت رئیسه پارلمان هم است، در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس درباره طرح برخی نمایندگان برای تعیین ضوابط خروج از کشور مسئولان، پس از اتمام دوره فعالیتشان توضیح داده و مدعی شده «یکی از مشکلات کشور این است که ایران خانه دوم برخی مسئولان است و به همین خاطر در برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتشان، همه تخم‌مرغ‌های مسائل کشور را در سبد چند کشور غربی قرار می‌دهند.»

در ادامه این گفت‌وگو، سلیمی این مسئله را دارای مشکلات و مفسده دانسته و می‌افزاید"همین الان هم برخی از این افراد که در دولت گذشته در سطح معاون وزیر و رؤسای سازمان‌های مهم کشوری مسئولیت داشته‌اند، به بهانه آلودگی هوای تهران، دو سه ماه به ژنو و وین رفته‌اند و آنجا ساکن شده‌اند. جالب است از همانجا درباره مسائل کشور مصاحبه و تئوری‌پردازی می‌کنند و کشور را به هم می‌ریزند. در تابستان اخیر هم برخی از همین‌ها به بهانه گرمی هوا راهی کشور‌های اروپایی می‌شدند. "

سخنان آقای سلیمی بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و رسانه‌ها تیتر کردند «برخی از مدیران ارشد دولت روحانی، به بهانه آلودگی هوای تهران، دو سه ماه در ژنو و وین می‌ماندند!»

باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری این ادعا که می‌تواند ارتباط مستقیمی با منافع ملی داشته باشد، در گفتگویی با آقای سلیمی خواستار دریافت اسناد قابل‌قبول از او شد.

این نماینده مجلس درباره بازتاب سخنانش در فضای مجازی و تیتر رسانه‌ها، به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «من گفته‌ام برخی مدیران که قبلاً مسئولیت داشته‌اند، نه مدیران آقای روحانی. برخی افراد که زمانی در کشور مسئولیت داشتند به بهانه آلودگی هوا مدتی به ژنو و وین می‌رفتند. اما کلمه دولت اقای روحانی را نگفتم.»

وی با تکرار ادعای خود افزود: «در تابستان هم که گرم بود، این دسته (به خارج از کشور) تشریف می‌بردند کارشان را انجام می‌دادند.»

سلیمی در پاسخ به اینکه آیا سندی از خروج این مدیران از کشور دارد، اظهار کرد: «بی سند صحبت نمی‌کنم. من خودم با آن‌ها روبه‌رو شدم.».

اما در ادامه این نماینده از بیان سِمَت یا مسئولیت این مدیران امتناع کرد و نسبت به اینکه آیا آن افراد را به قوه قضائیه معرفی کرده است یا نه، پاسخ روشنی نداد.

ابراهیم اسدی بیدمشکی

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
اتفاقا همش درسته ،، زمان. جنگ. فرزندان کدام مسوول. در کشور بلژیک و اتریش زندگی میکردند به. بهانه. تحصیل. در خارج از کشور. ،،، پولهای بیت المال. را چه کسانی به کانادا میبرند
مسولین. کدام دولت اکثرا. دوتابعیتی بوده و هستند ؟. آیا خیلی عجیبه که دوتابعیتی ها. چند ماه تو. ایران باشند. و چند ماه خارج از کشور ؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
دروغ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
تا معلوم نشود اموال کل مسولان نظام از کحا امده این چیزها خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
متاسفانه اینگونه صحبت کردن ها در کشور ما خیلی رواج یافته در صورتیکه نه تنها هیچ سودی برای ممکلت و نظام و ملت ندارد بلکه منبع انتشار آلودگی و فساد است و موجب نا امیدی و بدبینی مردم نسبت به نظام می‌شود که سرمایه اصلی نظام است و ‌ اگر سرخورده شود نظام مقدس جمهوری اسلامی آسیب جدی خواهد دید که خواست دشمن است و بعضی از افراد موجه بدون اینکه خودشان بدانند بلند گوی دشمن شده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
یعنی چی اصلا نگن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
جناب 13:12 نه اینکه نگن ، حق را بگویند ، اتهام بی سند نزنند ، اگر جرمی اتفاق افتاده و سند دارند سند خود را به قوۀ قضائیه ارائه دهند و اول جرم افراد ثابت شود بعد توسط مسئولین مربوطه اعلام شود و اگر سند ندارند ، اتهام بی سند خودش یک جرم است ، اگر سند ارائه دادند و قوه قضائیه برخود نکرد آن موقع سند و اقدام خود را در اختیار جرائد قرار دهند تا به اطلاع مردم برسد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
منم باور نمیکنم چون اگه همچین چیزی بود غربیا با فیلم و تفصیلات تو بوق میکردن تا آبروی نظام رو ببرن
Germany
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
بدبختانه مسئولین ما اکثر اوقات حرفی می زنند که یا صحت و سقم ان بی پایه است یا شجاعت لازم را برای ارائه درست ان را ندارند اگر این صحبتها درست است با صدای بلند باید برای مردم و نهادهای نظارتی بیان شود و اگر هم صحت لازم را ندارد وفقط برای جلب توجه حرفی گفته می شود همین حرف از کردار آن مسئول فراری به وین مشوش تر است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
و طبق معمول هیچ کسی جز روحانی نیست که تقصیر بی عرضگی هارو گردنش بندازن!
سال ١۴٠٧
خبرنگار : آقای رئیس جمهور چرا مشکلات حل نشد؟
رئيسی : تقصیر ٨ سال قبله!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۰۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
مملکت شیر تو شیره هر چی دلشون می خواهد میگن و بعد انکار می کنن
این دیگه چه وضعیه ای!!!!
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۸:۵۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
مشکل مردم اقتصاد نه این مسائل

خبرنگار محترم معیشت مردم را دنبال کنید و مسائل حاشیه ای را رها کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
وقتی اختلاس و فامیل بازی و هزار فامیل در بدنه حکومت بیداد می کند .
این حرفها هر چقدر هم صحیح باشد ، کوچکتر از بیچارگی مردم ایران است .
سر مردم کلاه گشادی این مسئولان فاسد و دوستان ناکارآمد گذاشته اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
عجب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
چی بگم ما هم در اردکان بی آب صنایع آلاینده و پر آب خواه آوردند که باعث و بانیش در اردکان زندگی نمیکنه و ما مردم بابد دبه به دست دنبال آب شرب باسیم و در هوای آلوده نفس بکشیم و شهرمان را خراب کردند که خدا از باعث و بانیش نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
این صحبت ها چون کیلومتر نداره که بندازه میکن ! اما تبعات وخسارت بدی بجا میگذارد و برای حفظ آرامش در جامعه بهتر بود فرد خاطی با قوانین به روز تاوان و هزینه اش را بدهد نمونه یکی کاندید انتخابات دوره یازدهم
Iran (Islamic Republic of)
بوشهری
۰۷:۵۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
راست میگه؟ این افراد همون اسکندرها در سریال زیرخاکی هستند. از اول انقلاب نقاب زدند و به مملکت خیانت کردند.
آخرین اخبار