فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده به جرم و دستگیری ۱۶ متهم همراه با کشف اموال مسروقه و ممنوع خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، سرهنگ حسین زلقی فرمانده انتظامی شهرستان گفت: مأموران کلانتری ۱۸ ذوالفقاری، ۱۳ قدس و ۱۶ امیرکبیر در راه ارتقای امنیت عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین ادامه روند پاکسازی مناطق آلوده در قالب اکیپ‌های عملیاتی و اطلاعاتی در راستای طرح پاکسازی مناطق جرم خیز موسوم به طرح ضربتی در سطح شهرستان، ضمن هماهنگی با مقام قضایی عملیات خود را آغاز کردند.

او افزود: در این رابطه ۹ سارق، یک عامل تیراندازی به درب منزل، ۵ نفر خرده فروش مواد مخدر به همراه یک نفر قاچاقچی پرنده‌های زینتی که قصد خروج آن‌ها از کشور را داشت، را شناسایی و مجموعا ۱۶ نفر را دستگیر کردند.

سرهنگ زلقی گفت:در بازرسی از مخفیگاه آنان تعداد؛ یک قبضه سلاح شورشی غیرمجاز، ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی، ابزارآلات ساختمانی از قبیل درب و پنجره ساختمانی، ۲ دستگاه دریل و اره برقی، یکدستگاه موتور جوش، ۳ دستگاه ضبط خودرو و همراه با باند، ۴ دستگاه گوشی موبایل، ۲ عدد پرنده زینتی سنقر همراه با مقادیری انواع مواد مخدر کشف شد.

این مقام انتظامی در ادامه با بیان اینکه ارزش ریالی اموال مکشوفه ۵ میلیارد ریال برآورد شده است تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در بازجوبی فنی با پلیس به ۸ فقره سرقت منزل، ۵ فقره سرقت موتورسیکلت و ۴ فقره سرقت موبایل، مجموعه به ۱۷ فقره سرقت در سطح شهرستان اعتراف کردند.

او تصریح کرد:سایر متهمان نیز به بزه انتسابی خود مبنی بر تیراندازی به درب منزل، فروش مواد مخدر و قاچاق پرنده اعتراف داشتند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان با بیان اینکه برخی از اموال مکشوفه تحویل مالباختگان و همچنین پرنده‌های زینتی تحویل مسئولان محیط زیست شدندگفت: کلیه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع محترم قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.