مدیر جهاد کشاورزی سمیرم از تولید حدود ۲ هزار تن انوع سیب زمینی از مزارع بخش مرکزی و وردشت در شمال شهرستان سمیرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اشکبوس رضایی مدیر جهاد کشاورزی سمیرم امروز در حاشیه بازدید از مزرعه نمونه استانی هرمزآباد گفت: یک هزار و ۶۵۰ تن از محصول سیب زمینی تا امروز برداشت شده است.

وی سطح زیر کشت سیب‌زمینی سمیرم را ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار زمین زراعی عنوان کرد و افزود: تنها در مزرعه هرمزآباد عملکرد ۸۶ تن در هکتار محصول سیب‌زمینی ثبت شد.

به گفته رضایی، شرکت تعاونی هرمزآباد بخش وردشت سمیرم تعاونی پیشرو و موفق در مبحث جی آ پی (عملیات خوب کشاورزی) است و به‌عنوان مزرعه نمونه به مرکز استان معرفی‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم بابیان اینکه شبکه آبیاری این مزرعه از مدل کلاسیک ثابت است، اظهار داشت: ارقام سیب‌زمینی کشت‌شده در آن از نوع زودرس جلی، سانته، بورن و آگریاست.

رضایی در مورد تولید محصولات غذایی سالم به روش جی آ پی خاطرنشان کرد: همه مراحل کاشت، داشت و برداشت این تولیدات کشاورزی سالم، تحت نظر کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی تولید می‌شود.

وی تأکید کرد: کاشت محصول سالم بدون در نظر گرفتن عملکرد محصول در مزارع با آنالیز خاک و در این روش ملاک، تولیدات سالم غذایی برای مصرف‌کنندگان است.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم تصریح کرد: جلی، بانبا، بورن، فابولا، ساگیتا، سیلوانا، کلمبا، سیفرا، چلنجر، تاواروس، دوناتا وکلبرا ارقام سیب زمینی هستند که در این خطه کوهستانی کشت‌شده و کیفیت مرغوبی دارند.

شهرستان سمیرم با ۱۷ هزار هکتار زمین زراعی و ۱۸ هزار هکتار باغ، قطب کشاورزی و باغبانی استان اصفهان است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.