در دو سال اخیر؛

۸۱ طرح بهداشت و درمان در استان همدان به بهره برداری رسید

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۸۱ طرح حوزه بهداشت و درمان با اعتبار۳۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،فریبرز نیاستی ، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۸۱ طرح حوزه بهداشت و درمان با اعتبار۳۷۰ میلیارد تومان طی ۲ سال گذشته در این استان به بهره برداری رسیده است.

او در جمع خبرنگاران افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها ۷۰ هزار و ۳۴۳ متر مربع به فضای بهداشت و درمان استان همدان اضافه شده است.

 معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: در حوزه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی کار‌های بزرگی از سال ۹۳ (سرآغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت) تاکنون انجام و از ۳۷۵ پروژه تعریف شده تاکنون حدود ۳۳۵ طرح به بهره برداری رسیده است.

فریبرز نیاستی  اضافه کرد: هم اینک ۴۲ پروژه فعال در این استان وجود دارد که تاکنون ۲۱۷ میلیارد تومان دانشگاه علوم پزشکی و ۶۴ میلیارد تومان خیران برای این طرح‌ها هزینه کرده اند.

او  بیان کرد: بیمارستان ۲۷۴ تخت خوابی اکباتان تا اسفند سالجاری به بهره برداری می‌رسد و این بیمارستان امکان و ظرفیت افزایش تا ۳۳۰ تخت را نیز دارد همچنین تاکنون برای این طرح ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل آن نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر است.

 معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: این طرح پیش از این توسط وزارت راه و شهرسازی اجرایی می‌شد که از سال ۹۸ به شرکت مادر تخصصی زیر مجموعه وزارت بهداشت محول شد و هم اینک این طرح با ۲۸ هزار متر مربع مساحت ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فریبرز نیاستی درباره توسعه بیمارستان فاطمیه همدان نیز گفت: ابتدا طرح توسعه این بیمارستان در فضای ۸۰۰ متری تعریف شده بود که به بیمارستان مجزا ۶ هزار متر مربعی با ۸۰ تخت توسعه یافت.

او گفت: برای این طرح با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل آن نیازمند ۵۰ میلیارد تومان است که امید می‌رود تا پایان سال یا سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

 معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه تورم، هزینه‌های بخش درمان را کمرشکن کرده است گفت: عملیات ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی شهر همدان نیز در صورت تامین زمین مورد نیاز به زودی آغاز می‌شود که دستکم بهره برداری از آن ۱۵ سال طول می‌کشد.

فریبرز نیاستی بیان کرد: فاز یک مرکز جامع سرطان شهر همدان بهره برداری و از هفته گذشته پذیرش بیماران صورت گرفت و فاز دوم آن نیز به وسعت ۱۸ هزار متر مربع و پیشرفت ۴۵ درصدی تا یکسال آینده بهره برداری می‌شود.

او ادامه داد: به دنبال ساخت ساختمانی در محوطه دانشگاه علوم پزشکی و انتقال معاونت درمان به این محل، محل سابق معاونت درمان در چهار راه خواجه رشید به عنوان خوابگاه دانشجویی در نظر گرفته شد که با تجهیز آن دانشجویان در این ساختمان مستقر می‌شوند.

 معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی را به روز کردن کارانه پرسنل دانست و گفت: پیشتر کارانه پرستاران با ۱۰ ماه و پزشکان با یکسال تاخیر پرداخت می‌شود، اما هم اینک کارانه پرسنل تا مرداد و شهریور سال ۱۴۰۰ پرداخت شده است.

فریبرز نیاستی  تاکید کرد: هم اینک استان همدان به قطب پزشکی کشور تبدیل شده و اجرای طرح‌های زیر ساختی در ماندگاری پزشکان تاثیر مثبت داشته است.

او گفت:شمار تخت‌های دیالیز این استان به ۹۰ مورد می‌رسید که در ۲ سال گذشته ۱۰۷ دستگاه دیالیز جدید خریداری و در بیمارستان‌ها نصب شد و این اقدام از عزیمت بیماران ساکن در شهرستان‌ها به مرکز استان جلوگیری کرد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.