مریدی کارگردان تئاتر خیابانی «دگردیسی» عدم توجه مسئولان به حمایت مالی از تئاتر خیابانی را بزرگ‌ترین مانع پیشرفت دانست.

زهرا مریدی کارگردان نمایش «دگردیسی»، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع این نمایش توضیح داد: موضوع نمایش " دگردیسی " مضرات غرق شدن کودکان و نوجوانان در دنیای مجازی است. این نمایش عروسکی است و از طناب برای طراحی و ساخت عروسک‌ها استفاده شده است.

وی درباره موانع رشد تئاتر خیابانی توضیح داد: عدم توجه مسئولان به تئاتر خیابانی خصوصاً تئاتر کودک و نوجوان بزرگ‌ترین مانع تئاتر خیابانی است. تئاتر خیابانی درآمدزایی ندارد و هر کسی حاضر به پرداختن به این هنر نیست؛ اگر حمایت ارگان‌ها و مسئولان نباشد رشد و ارتقای تئاتر خیابانی میسر نخواهد شد.

انتخاب موضوع تئاتر خیابانی به دلیل دربرگیری مخاطب عامه بسیار مهم است

این هنرمند در ادامه افزود: تماشاگر تئاتر صحنه‌ای انتخاب می‌کند که بلیت بخرد و در داخل تماشاخانه تئاتر را تماشا کند؛ اما تماشاگر تئاتر خیابانی به صورت اتفاقی در پارک یا خیابان اجرا را می‌بیند، اگر از آن خوشش بیاید تا آخر اجرا را می‌بیند و تأثیرش را خواهد گذاشت. از طرفی، انتخاب موضوع برای تئاتر خیابانی مهم است؛ زیرا تماشاگر تئاتر صحنه‌ای اهل مطالعه و تحقیق است. اما تماشاگر تئاتر خیابانی تماشاگر عامه است و هر کس کودک، جوان، پیر، زن و مرد مخاطب است. بنابراین انتخاب موضوع در تئاتر خیابانی اهمیت زیادی دارد.

انتخاب موضوع تئاتر خیابانی به دلیل دربرگیری مخاطب عامه بسیار مهم است

کارگردان تئاتر خیابانی «دگردیسی» درباره نقاط ضعف و قوت تئاتر خیابانی مریوان توضیح داد: جشنواره مریوان از همه نظر خوب است، اما فقط در مدیریت پذیرایی گروه‌ها ضعیف عمل می‌کند. الان چند سالی است که تئاتر مریوان در پذیرایی ضعف‌های شدیدی دارد، ولی هیچکس رسیدگی نمی‌کند و هرسال بدتر از سال قبل می‌شود. از طرفی کمک هزینه تعداد گروه‌های دعوت شده کم شده است و هم داوری خوبی وجود ندارد. باید برای این حوزه متخصصان دعوت شوند و جدی‌تر به آن پرداخته شود، این جشنواره قابلیت بهتر شدن دارد.

مریدی در پایان درباره تئاتر کودک و نوجوان گفت: تئاتر مفید کودک و نوجوان روی خلقیات آنان بسیار مؤثر است. هنوز می‌توانیم روی بچه‌ها تاثیر بگذاریم و تلنگری بزنیم. شاید با نمایشمان راه جدیدی را پیش پای کودکی گذاشتیم و شاید لبخندی را به لب کوکانمان نشاندیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار