ایلان ماسک سرانجام به ادعای جنجالی مدیر برنامه جهانی غذا در سازمان ملل واکنش نشان داد و برای حل مشکل گرسنگی در جهان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از dailymail، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا گفت که اگر مقامات سازمان ملل بتوانند ثابت کنند چگونه با دو درصد ثروت او گرسنگی جهان حل می‌شود، حاضر است ۶ میلیارد دلار سهام تسلا را بفروشد تا به رفع گرسنگی در جهان کمک کند.

ایلان ماسک این واکنش را در پی ادعای اوایل ماه جاری امسال دیوید بیزلی، مدیر برنامه جهانی غذا مطرح کرد. او همچنین از WFP درخواست کرد که از «حسابداری منبع باز» استفاده کند تا عموم مردم ببینند دقیقا این پول چگونه خرج می‌شود. گفتنی است که ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس است.

دیوید بیزلی

دعوت از میلیاردها برای رفع مشکل گرسنگی در جهان

ماسک در توئیتی از میلیاردر‌ها برای حل این مشکل درخواست کمک کرده و نوشته است که دولت‌ها تحت کنترل هستند و به همین دلیل در این زمان است که ثروتمندان دنیا باید به صورت مشترک قدم بردارند. بیزلی در صحبت‌هایش اشاره کرده بود که وجود ۴۲ میلیون نفر گرسنه در جهان واقعا دلخراش است. مدیر برنامه جهانی غذا در اوایل ماه جاری و به طور خاص از ماسک و جف بزوس که دارایی خالص آنها به ترتیب ۳۱۱ و ۱۹۹ میلیارد دلار است، خواست تا به حل مشکل گرسنگی در جهان ورود کنند.

ایلان ماسک

ارزش دارایی‌های ماسک در حال حاضر بیشتر از تولید ناخالص داخلی سالانه کشور‌هایی مانند مصر، پرتغال، جمهوری چک، یونان، قطر و فنلاند است. او همچنین بیش از بازار PayPal و غول استریمینگ یعنی نتفلیکس ارزش دارد. دارایی‌های ثروتمندترین فرد جهان حتی از مجموع ارزش گذاری فوربس دالاس کابوی، نیویورک یانکیز، نیویورک نیکس و همچنین تیم‌های سطح بالای فوتبال بارسلونا و رئال مادرید (۲۵.۴ میلیارد دلار) بیشتر است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.