مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از خریداری بیش از یک هزار و ۴۰۰ تن خرمای این شهرستان توسط کارگاه‌های بسته بندی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،ناجی شهیب‌زاده، مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: ۴۸۰ تن و ۹۷۰ کیلوگرم خرمای درجه یک و ۹۷۰ تن خرمای درجه ۲ استعمران توسط کارگاه‌های بسته‌بندی این محصول خریداری شد و در حال حاضر ۲ کارگاه فعال فرآوری خرما در خرمشهر هسته‌گیری، شست‌وشو و کلاهک‌گیری، ضدعفونی و بسته‌بندی آن را انجام می‌دهند.

او از خرید ۲۵۶تن و ۵۵۹ کیلوگرم خرمای درجه یک استعمران و ۴۰ تن و ۳۳۵ کیلوگرم خرمای درجه ۲ توسط تعاونی روستایی خرمشهر خبر داد و در خصوص قیمت خرید آن ها توضیح داد: هر کیلوگرم خرمای درجه یک ۹۲ هزار ریال ،خرمای درجه ۲ ،  ۷۸ هزار و ۲۰۰ ریال ، و خرماهای درجه سه نیز به قیمت ۶۰ هزار ریال خریداری شد.

شهیب‌زاده با بیان اینکه مجموع تولید خرمای امسال در خرمشهر ۶ هزار تن و ۸۹۴ کیلوگرم بود افزود : چهار هزار و ۲۵۰ تن محصول به صورت رطب و خارک در بازار داخلی مورد مصرف قرار گرفت.

او ادامه داد: در سال گذشته هفت هزار و ۲۹۷ تن خرما از نخلستان‌های خرمشهر برداشت شد که بخشی از آن توسط کارگاه‌های بسته‌بندی خریداری و بخشی نیز به خارج از کشور صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر عمده‌ ارقام صادراتی خرما از این شهرستان را استعمران و زاهدی بیان کرد و گفت: بریم، خضراوی، بلیانی، برحی، قنطار، سویدانی، خصاب، عویدی، لیلوی، دیری، یوزی، شکرا، اشگر، فرسی و حلاوی دیگر ارقام خرمای تولیدی شهرستان خرمشهر هستند.

شهرستان خرمشهر سه هزار و ۷۰۰ هکتار نخلستان دارد که از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از آن بارور و یک هزار و ۶۰۰ هکتار به صورت نهال یا غیر بارور هستند.

شهرستان خرمشهر ۴۰ هزار هکتار زمین قابل کشت دارد و بیشتر نخلستان های بارور در خرمشهر از نوع تجاری استعمران است.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.