معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان گفت: داشتن کارت واکسن برای تمام مسافران داخلی و خارجی از مسیر فرودگاه بین المللی آیت اللهی لارستان الزامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، وحید یگانه، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی  شهرستان لارستان بیان کرد: فرودگاه بین المللی لار در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی عملکرد مثبت و قابل قبولی بین همه فرودگاه های کشور داشته و موفق شده رتبه پنج از وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا کسب کند. 

او تصریح کرد: دفاتر خدمات مسافری پروازهای داخلی یا خارجی در شهرستان لارستان که بدون کارت واکسن، بلیت صادر کنند بسته می شوند.

یگانه ادامه داد: با توجه به فروکش کردن کرونا به واسطه پوشش عمومی واکسیناسیون و راه اندازی و رونق برخی خطوط خارجی و داخلی این فرودگاه یکی از الزامات اساسی برای مسافران داشتن کارت واکسن است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان افزود: ساخت فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله ۶.۷ ریشتری در این منطقه باز می گردد و هدف مهم از ایجاد این فرودگاه در آن زمان کمک رسانی و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود که پس از آن باتوجه به کسب و کار بسیاری از مردم منطقه درکشورهای حوزه خلیج فارس این فرودگاه به سرعت مسیر توسعه را طی کرد.

او اضافه کرد: فرودگاه بین المللی لارستان پوشش ۸۰ درصدی از پروازهای خارجی و۲۰درصدی پروازهای داخلی را تامین می کند که سایت رادار RCAG،که پوشش راداری، نظارتی و فرکانسی پروازهای منطقه جنوب کشور تا تنگه هرمز را در برمی گیرد زیر نظر این فرودگاه قرار دارد.

یگانه با اشاره به روند پوشش واکسیناسیون در شهرستان های لارستان، خنج و اوز  اظهار کرد: استقبال از واکسن برای دُز نخست واکسن چندان رضایت بخش نیست و میزان واکسیناسیون در جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال در نوبت اول ۷۳ درصد و در نوبت دوم نیز تاکنون۲۲ درصدگزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان گفت: میزان پوشش واکسیناسیون در جمعیت ۱۸ سال به بالا و در نوبت اول نیز ۷۱ درصد و در نوبت دوم ۵۰ درصد است. 

او بیان کرد: همچنان تاکید می شود که نباید با تزریق واکسن، کرونا را تمام شده تلقی کرد و باید دوری از تجمع ها، رعایت فاصله گذاری ها و زدن واکسن باید در دستور جدی و اولویت باشد.

یگانه تصریح کرد: واکسن‌های موجود در مراکز واکسیناسیون تجمیعی شهری و مراکز روستایی برای تزریق نوبت اول شامل آسترازنکا، سینوفارم، برکت و پاستوکووک (سوبرنا) و برای نوبت دوم واکسن اسپوتینک است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار