رئیس جمهور آمریکا گفت کاهش تولید و عرضه نفت از سوی روسیه و عربستان همزمان با افزایش نرخ این فرآورده کار درستی نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از پایان اجلاس سران گروه ۲۰ در کنفرانس مطبوعاتی در رم اعلام کرد که امتناع روسیه، عربستان سعودی و سایر کشور‌های تولیدکننده نفت از افزایش تولید همزمان با افزایش قیمت نفت و گاز، اقدام درستی نیست.

بایدن اضاف کرد: «من فکر می‌کنم این ایده که روسیه و عربستان و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت بیشتری تولید نمی‌کنند تا مردم بتوانند مثلاً برای رفت و آمد به محل کار خود بنزین داشته باشند، درست نیست.»

بایدن در پاسخ به این سوال که کاخ سفید قصد دارد چه اقداماتی را انجام دهد تا کشور‌های اوپک پلاس تولید نفت را افزایش دهند، اعلام کرد که مایل نیست قبل از اقدام آنها در این باره، صحبت کند.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: «با افزایش نامحدود قیمت بنزین در کشور مخالف هستم.افزایش قیمت بنزین بر خانواده‌های طبقه کارگر تأثیر می‌گذارد.»

به گفته بایدن، این ایده که مردم به دلیل افزایش قیمت بنزین که می‌تواند به کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای کمک کند، استفاده از خودرو را کنار بگذارند نیز درست نیست.

وزرای کشور‌های اوپک پلاس در نشست ۴ اکتبر تصمیم گرفتند تولید نفت خود را به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماه نوامبر افزایش دهند. بنابراین، در ماه اکتبر، کشورهای اوپک پلاس تولید نفت را ۴۵۵۹ میلیون بشکه در روز کاهش خواهند داد و در نوامبر این مقدار قرار است به  ۴۱۵۹ میلیون بشکه در روز برسد.

با توجه به محدودیت تولید نفت و بازگشت اقتصاد آمریکا به فعالیت پس از همه گیری کرونا، قیمت بنزین به میزان قابل توجهی در این کشور افزایش یافته است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۰۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
سالیان سال با تمام ملت های صاحب نفت این آمریکا وعربستان بودند که با قدرت دلار و نفت با پترودلارهای آمریکائی کشورهای صاحب نفت را بازی میدادند ولی حالا ورق برگشته و بازی برعکس شده اگر همین سیاست با مهارت و زیرکانه دنبال شود قدرت دلارآمریکا در جهان کمرشکن خواهد شد همینطور عربستان که شریک درجه یک آمریکاست....یادمان نرود که عربستان و یمن در حال جنگ هستند و ضربات ارتش یمن به تاسیسات آرامکو میتواند بارها و بارها تکرار شود..........
آخرین اخبار