روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در مطلبی مدعی شد اتحادیه اروپا فعلاً قصد ندارد نظر خود در مورد تروریستی بودن تمام سازمان حزب الله را تغییر دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه جروزالم پست، در پی شکایت عده‌ای از رهبران یهودی اروپا از اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه این اتحادیه برنامه‌ای منسجم برای موج فزاینده یهودی ستیزی در این قاره ندارد، سخنگوی این اتحادیه در جمع خبرنگاران گفت: فعلاً برنامه‌ای برای خارج کردن شاخه نظامی حزب الله لبنان از لیست گروه‌های تروریستی نداریم و هیچ تغییری در نظرات قبلی ایجاد نشده است.

کاترینا فون شنوربین، مسئول کمیسیون اتحادیه اروپا در امور مبارزه با یهودی ستیزی پیرامون حزب الله لبنان گفت: این سوال را مقامات مافوق من در اتحادیه باید پاسخ دهند.

پس از آن پیتر استانو، سخنگوی سیاست خارجه اتحادیه اروپا در این رابطه گفت: شاخه نظامی حزب الله در حال حاضر در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا قرار دارد.

وی ادامه داد: هر گونه تغییر در اسامی و دامنه این لیست بر عهده کشور‌های عضو اتحادیه اروپاست و باید در جلساتی هماهنگ در مورد آن بحث و تصمیم گیری شود. با این  حال، برنامه ای برای تروریستی نامیدن تمامی سازمان حزب الله لبنان در حال حاضر وجود ندارد. 

شاخه نظامی حزب الله لبنان از سال ۲۰۱۲ و در پی متهم شدن این سازمان به هلاکت ۵ صهیونیست در انفجار یک اتوبوس در بورگاس بلغارستان در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار گرفت. با این حال، رژیم صهیونیستی تلاش می کند با لابی گری تمامی بخش های سازمان حزب الله لبنان را در لیست گروه های تروریستی قرار دهد.

مقامات اروپایی بارها تاکید کرده اند از آنجا که حزب الله بخشی از ساختار سیاسی لبنان را تشکیل داده است، تروریستی نامیدن این گروه می تواند عواقب جدی به دنبال داشته باشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار