رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از روند افزایشی موارد کرونا مثبت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طی سه هفته گذشته شاهد روند آهسته افزایش موارد کرونا مثبت در سطح استان بوده ایم که پیش بینی می‌شود طی دو هفته آینده موارد بستری کرونا مثبت و بیماران تنفسی هم افزایش پیدا کند.

او با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور به کمتر از ۵۰ درصد و در استان از میانگین کشوری هم کمتر شده است افزود: زنگ خطر کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان از مدت‌ها قبل به صدا درآمده بود که باید جدی‌تر با این مسئله برخورد شود و در کنار تزریق هر دو نوبت واکسن کرونا همچنان زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید رعایت شود.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: شروع فصل سرما باعث شده که درب‌ها و پنجره‌ها بسته شوند و زمینه برای انتقال بیماری کرونا بیشتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: برداشت محصولاتی مانند زرشک و زعفران در فضای باز انجام می‌شود، اما دور هم جمع شدن کارگران برای استراحت در مکان‌های بدون تهویه خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

او ادامه داد: همچنین برگزاری مراسم‌ عروسی در باغ‌های خصوصی که امکان نظارت مسئولین بهداشت وجود ندارد هم یکی دیگر از عوامل افرایش موارد ابتلا به کرونا در استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.