انجام برخی از روش‌ها باعث می‌شود تا تمرکزتان در زمان مطالعه افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید خیلی وقت‌ها برایتان پیش آمده باشد که بعد از مطالعه ۱۰ صفحه از کتاب درسی یک دفعه به خودتان بیایید و ببینید که چیزی از محتوای آن به یادتان نمی‌آید یا اینکه دقیقا نمی‌دانید چه زمانی آن تعداد صفحات را خوانده اید. یا اینکه برخی زمان‌ها هم بعد از اتمام سخنان استاد و بلند شدن دانشجویان برای ترک کلاس تازه متوجه پایان کلاس درس شده باشید که تمامی این عوامل ناشی از عدم تمرکز است.

معنای تمرکز توانایی انجام یک کار در لحظه به جای این شاخه به آن شاخه پریدن است؛ بنابراین در زمان تمرکز باید عملکرد ذهن خود را بهبود ببخشید.

باید بدانید که عدم تمرکز به عنوان یک سرعت گیر قوی برای رسیدن به موفقیت عمل می‌کند، پس باید بتوانید با راهکار‌های متفاوت جلوی اتفاق این معضل بزرگ را بگیرید.

امروزه بیشتر محصلان و دانشجویان کشور با مشکل نداشتن تمرکز در زمان مطالعه مواجه می‌شوند و نمی‌توانند آنطور که باید و شاید درس‌های خود را بخوانند.

خستگی یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث عدم تمرکز در افراد می‌شود؛ بنابراین توصیه ما این است که در اولین قدم خود حتما به میزان بسیار کافی استراحت کنید تا خستگی در زمان درس خواندن گریبانگیرتان نشود.

برای داشتن تمرکز کافی و مناسب حتما دشمنان وقت را که همان گوشی موبایل، اینترنت و ... هستند را از خود دور کنید، چرا که متخصصان و دانشمندان صفحات مجازی را عاملی بزرگ در جهت عدم تمرکز میان افراد می‌دانند، برای انجام این کار بهترین گزینه آن است که گوشی موبایل خودتان را در حالت هواپیما قرار دهید یا اینکه

برای افزایش تمرکز حتما به میزان کافی بخوابید؛ چرا که نداشتن خواب مناسب و به اندازه باعث می‌شود که تمرکز کافی هم نداشته باشید و در زمان مطالعه به علت سردرد یا خواب آلودگی به خواب بروید و برنامه آن روز برای درس خواندتان به صورت کلی منحل شود.

عواملی که باعث برهم خوردن تمرکز می‌شوند

عوامل درونی: عوامل درونی در تمرکز اتفاقات و خاطراتی هستند که در زمان مطالعه گریبانگیرتان می‌شوند و نمی‌گذارند که به میزان کافی وقت مناسبی برای در س خواندن داشته باشید؛ بنابراین بهترین کار این است که از کنار آن‌ها به سادگی عبور کنید.

عوامل بیرونی: برخی اوقات امکان دارد که در زمان مطالعه صدا‌هایی باعث آزار و اذیت شما شوند که در اینصورت باید با انجام تکنیک‌هایی در مقابله با آن‌ها باایستید، برای مثال اولین کار این است که پنجره‌ها را ببندید تا سر و صدای افراد کوچه شما را آزار ندهد اگر بعد از بستن پنجره‌ها مجدد با سر و صدای زیادی مواجه شدید، می‌توانید یک موسیقی ملایم بگذارید تا حواستان پرت نشود و فقط متمرکز به مطالب کتاب باشید.

با انجام تکنیک‌های بالا می‌توانید به راحتی تمرکز و دقت و حواس را در خود ارتقا دهید و مطالب کتاب درسی را به راحتی یاد بگیرید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار