مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: تولید لوازم خانگی جهش بزرگی پیدا کرده بنابراین نیاز به زیرساخت هایی برای تامین مواد اولیه داریم.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دیانی رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص دغدغه‌های تولیدکنندگان لوازم خانگی تصریح کرد:  حمایتی که در سه سال اخیر از صنعت لوازم خانگی شده، به نوعی ایجاد جریان سازی التهابی در فضای بازار بود. دولت هیچ سیاست جدیدی در این باره اعمال نکرده که قبلا نبوده است.

او ادامه داد: در حال حاضر تولیدکنندگان مواد اولیه را با بالاترین قیمت ها نسبت به بازار جهانی از بورس تهیه می کنند و بخش عمده ای هم در بازار آزاد از دلالان تهیه می شود.

دیانی تاکید کرد: برای رقابتی شدن بازار لوازم خانگی ابتدا باید کل بازار مواد اولیه را کنترل کنیم.

او ادامه داد: در بحرانی که خارجی ها  با پای خود از بازار ایران رفتند ، تولیدکنندگان داخلی در شرایط سخت ماندند و تولید کردند و اکنون باید اطمینان از این داشته باشند که در صورت رفع تحریم دوباره بازار در اختیار شرکت های خارجی قرار نمی گیرد.

دیانی گفت: مهمترین دغدغه تولیدکنندگان این است که با توجه به سرمایه گذاری بالایی که انجام شده، ناگهان تحت فشار مافیای واردات سیاست دولت تغییر نکند و راه را دوباره برای شرکت‌هایی که خودشان از ایران رفتند، باز کند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی تاکید کرد: مسلما یک شبه هیچ تولید کننده‌ای نمی‌تواند مانند شرکت‌های میلیارد دلاری شود، اما در جلسه امروز، تولیدکنندگان قول دادند، خدمات پس از فروش خود را بهبود دهند و افزایش قیمت نداشته باشند.

تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان لوازم خانگی

در ادامه گردان مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت تصریح کرد: در جلسه ای که تولیدکنندگان لوازم خانگی با وزیر صمت و معاون اول رئیس جمهور داشتند، دغدغه های کسبه  پیگیری شد و  مقرر شد توزیع کالا به موقع به بازار انجام شود.

او ادامه داد: همچنین شرکت های تولیدی باید در مسیر کار خود حرکت کنند و موضوع خرده فروشی به اصناف سپرده شود. بر موضوع صادرات و نقشی که می تواند در پایین آورن قیمت ها ایفا کند هم تاکید شد.

گردان در خصوص مشکل کمبود مواد اولیه در حوزه لوازم خانگی توضیح داد: از سال گذشته تولید لوازم خانگی یک جهش بزرگی پیدا کرده بنابراین نیاز به مواد اولیه بیشتر شده و زیرساخت هایی در این بخش نیاز است.

او ادامه داد: در بخش محصولات ورق فولادی ، ورق سرد با کیفیت قابل توجه را در اختیار این صنعت گذاشتیم که این عرضه مستقیم از افزایش قیمت ها جلوگیری می کند.

گردان بیان کرد: در حوزه مواد پتروشیمی مورد نیاز این تولید کنندگان نیز بر اساس میزان تولید، سهمیه هر واحد تولیدی مشخص و به آن داده می‌شود.

این مقام مسئول افزود: همچنین برای اولین  بار در دهه گذشته به واردات ورق فولادی هم اجازه داده شد تا مشکل کمبود برطرف شود.

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت در خصوص مشکل وفور لوازم خانگی خارجی در بازار و بحث قاچاق گفت:  موضوع قاچاق جدی است و این دغدغه را داریم تا با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق  و نهادهای امنیتی با این موضوع برخورد کنیم چراکه قاچاق کالا هم به تولیدکننده و هم به مصرف کننده آسیب می زند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار