به تازگی تصاویری از تبدیل حوض‌های درب ورودی موزه فرش ایران به باغچه در فضای مجازی منتشر شده است.

به‌ ‌گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته تصاویری مبنی بر تبدیل حوض‌های درب ورودی موزه فرش ایران به باغچه در فضای مجازی منتشر شد و مدیریت موزه فرش در صفحه شخصی خود این موضوع را تایید کرد. در پی انتشار این تصاویر کاربران در فضای مجازی از این موضوع ابراز نگرانی کردند و این کار را تغییر کاربری و خلاف قانون خواندند.

نوروزیان مدیر موزه فرش ایران، در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هفت حوض در حریم قدیمی بنای موزه فرش وجود دارد که به دلیل عدم رسیدگی در سال‌های گذشته باید اصلاح ‌می‌شد. این موضوع نیازمند اعتبار مالی لازم و هماهنگی با شهرداری است؛ زیرا چاه این حوض‌ها در پایین پارک لاله قرار دارد.

وی افزود: به همین علت برای ایجاد نمای بهتر و خروج از آن حالت دور از شأن موزه، با هماهنگی بین سازمانی و به صورت موقت و برگشت پذیر تصمیم گرفته شد این حوض‌ها به باغچه تبدیل شوند.

حوض‌های موزه فرش به کاربری خود باز می‌گردند

نوروزیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این حوض‌ها به کاربری اصلی خود برمی‌گردند یا نه، گفت: بله در تلاش هستیم اعتبار لازم را کسب کنیم و پس از ایجاد هماهنگی کار مرمت را انجام دهیم. در این صورت حوض‌ها به کاربری قبل خود باز می‌گردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: میراث فرهنگی ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
این نتیجه بکار گیری افراد متخصص ومرتبط در پست های مختلف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
چه خبر مهمی!!!