۱۲ هزار تن از اعضای نیروی هوایی آمریکا بدلیل امتناع از تزریق واکسن کرونا با خطر اخراج از ارتش مواجهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بدنبال اجباری شدن تزریق واکسن کرونا در واحد‌های نظامی در آمریکا، ۱۲ هزار تن از اعضای نیروی هوایی آمریکا بدلیل امتناع از تزریق واکسن با خطر اخراج از ارتش مواجهند.

وزارت امور خارجه آمریکا اوائل اوت اعلام کرد تزریق واکسن کرونا برای ۱.۳ میلیون نیروی وظیفه در حال خدمت اجباری است درغیر اینصورت این نیروها مجازات می‌شوند.

به گزارش واشنگتن پست، نیروی هوایی آمریکا اولین شاخه نظامی است که با امتناع جمعی برای تزریق واکسن از زمان اجباری شدن آن در دو ماه پیش مواجه شده است و حدود ۱۲ هزار نیروی فعال در این بخش از تزریق واکسن خودداری کرده اند.

تا اوائل اکتبر، حدود ۶۰ هزار تن از اعضای نیرو‌های هوایی این کشور نمی‌خواستند واکسن بزنند.

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد در عین حال ۹۷ درصد از همه نیرو‌های نظامی آمریکا تاکنون حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده و ۸۷ درصد هم به طور کامل واکسینه شده اند.

۹۴ درصد از اعضای نیروی هوایی تا ماه گذشته واکسن زده اند، اما این آمار در هفته‌های اخیر کاهش یافته است.

نیوزویک نوشت کسانی که تا مهلت تعیین شده واکسن نزنند احتمالا اخراج شده یا در دادگاه نظامی محاکمه می‌شوند، اما مجازات دقیق آن‌ها هنوز مشخص نیست.

سخنگوی پنتاگون گفت کسانی که به دلایل مذهبی خواستار معافیت از تزریق واکسن شده اند، بسیار اندک هستند.

وزیر دفاع آمریکا ۲۵ اوت دستور داد همه پرسنل نظامی این کشور تا دوم نوامبر حداقل یک دوز واکسن را زده باشند و اعضای گارد ملی و نیرو‌های احتیاط تا دو دسامبر فرصت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار