جوان کهگیلویه و بویراحمدی با تکیه بر همت ،تلاش و امکانات محدود خود در روستا کارگاه تولیدی و اشتغالزایی راه اندازی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید حامد حامدیان جوانی ۲۷ ساله در روستای رودخانه سادات امامزاده علی (ع)در بخش سرفاریاب شهرستان چرام در ۹۵ کیلومتری یاسوج، با تکیه بر همت، تلاش و امکانات محدود خود در این روستا کارگاه تولیدی و اشتغالزایی راه اندازی کرد.

او گفت: پس از فارغ التحصیلی در رشته حقوق و همچنین خدمت سربازی از سال ۹۸ نظر به فعالیت های غالب کشاورزی و باغداری در منطقه بر آن شدم تا روش تهیه و تولید فنس ها را فرا گرفته و خود تولید نمایم.

سید حامد حامدیان که فارغ و التحصیل رشته حقوق است افزود: هم اکنون در اتاق کوچک پدر خود در روستا انواع توری فنس های گالوانیزه هیدروکربن، انواع پایه های فنس بتنی شامل میلول تیری سرکج، تیری مستقیم و داربست را تهیه و به فروش می رسانم.

او گفت: در بخشی دیگر از کارگاه خود انواع موزاییک های نانو، صراحی راه پله، بلوارهای دور باغچه و سنگ های پلیمری تهیه می کنم.

این جوان کارآفرین افزود: بخش سوم کارگاه در اتاق کوچکی در روستاست که در آن انواع اسکاج های زربافت، سیم بافت، سیم فر، سفره پاک کن، کش مو، ساق بند دست تولید می شود.

او که مجوز کارگاه خود را به نام تولیدی سیم و وسایل ساختمانی سادات از صنعت معدن و تجارت گرفته است گفت: هم برای خود و هم جمعی از اهالی روستا شغل ایجاد شده است.

حامدیان گفت :هیچ‌گونه تسهیلاتی دریافت نکرده و با سرمایه اولیه خود که درآمد محصولات کشاورزی و باغداری خانواده است کارگاه را راه اندازی کردم.

او افزود: بسیاری از جوانان به دنبال شغل دولتی هستند اما همه راه ها به این شغل ها خاتمه نمی یابد و با همت و اراده و پشتکار می توان هم برای خود و هم برای دیگران زمینه تهیه معیشت فراهم کرد.

سید نعمت الله کشاورز که از این فنس ها در باغش استفاده کرده گفت: فنس ها بسیار قوی و دارای استحکام و دارای امنیت خوبی برای مزارع و باغ ها هستند.

سید مجید کشاورز کارشناس منابع طبیعی منطقه گفت: از زمان راه‌اندازی این کارگاه و تولید فنس و پایه‌ها، استفاده از درختان برای حصار باغ ها به صفر رسیده و منابع طبیعی حفظ شده است.

محمد لطیف چیدان از کارگران بخش موزائیک و تولید فنس هم گفت: خداوند را شاکرم که در کنار محل زندگی برایم شغل ایجاد شده است.

سید علی اکبر صداقت از اهالی روستا و عضو این کارگاه گفت: محصولات علاوه بر استان به استان های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان حمل می‌شود.

سید ابوالفضل میر حسینی دهیار روستا نیز گفت: این کارگاه با تولید شغل برای ۱۲ تن از جوانان و دانش آموزان روستا رونقی در تولید و اشتغال ایجاد کرده است.

پدر سید خلیفه و مادر پریوش چیدان نیز با اظهار خوشنودی از عملکرد پشتکار و همت فرزند کارآفرین خود گفتند: خدا را شاکریم که فرزند ما هم برای خودش شغلی فراهم کرده و و هم به روستاییان و بستگان کمک کرد تا معیشت زندگی خود را فراهم کنند.

گفتنی است افرادی که در روستا خودرو دارند محصولات تولیدی این کارگاه را به دیگر نقاط کشور حمله می کنند و بدین وسیله زمینه کار نیز برای رانندگان فراهم شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.