در دنیای تجارت گاهی رخ می‌دهد که شرکت‌ها به جز محصول اصلی خود سراغ محصولات دیگری هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گیزبات، دنیای گوشی‌های هوشمند پر از اتفاقات عجیب و غریب است، مخصوصا با در دسترس بودن سیستم عامل‌های متن باز مانند اندروید و قیمت و سهولت ساخت قطعات در چین، بسیاری از شرکت‌های معروف سعی کرده اند تا به این دنیا وارد شوند، حال چه به عنوان یک نوع تبلیغات و چه به عنوان یک آزمایش برای کسب سهم از بازار. در ادامه به معرفی ۶ شرکت معروفی که در سال‌های اخیر گوشی‌های هوشمند ساخته اند می‌پردازیم.

گوشی هوشمند KFC

در سال ۲۰۱۷، نشان تجاری KFC به همراه طرفداران چینی خود، سی امین سالگرد افتتاح اولین شعبه خود در چین را با راه اندازی یک گوشی هوشمند با نشان KFC و نسخه KFC اندروید جشن گرفتند.

گوشی کنتاکی KFC

این گوشی دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی، دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی، حافظه ۳ گیگابایتی و مجهز به حسگر اثر انگشت است که در پشت گوشی و در کنار لوگوی پرتره سرهنگ سندرز قرار گرفته است.

این گوشی ساخت شرکت چینی هوآوی است و دارای یک ویژگی بسیار خاص است که آن قابلیت کنترل موسیقی در هر شعبه از رستوران‌های کنتاکی است. شما می‌توانید هنگام ورود به هر یک از شعبه‌های رستوران با این گوشی، فهرست آهنگ‌های مورد نظر خود را از طریق تلفن انتخاب کنید تا از طریق بلندگو‌ها پخش شود.

گوشی انرجایزر

ممکن است نشان تجاری Energizer را به عنوان یک شرکت فروش باتری بشناسید که همینطور هم هست. این دقیقاً همان چیزی است که دو سال پیش هنگام معرفی گوشی هوشمند P۱۸ خود روی آن تمرکز کرد، تلفنی که بیش از هر چیز دیگری روی باتری اش تمرکز شده بود. این گوشی به لطف باتری عظیم ۱۸۰۰۰ میلی آمپر ساعتی می‌تواند پنجاه روز استفاده بدون شارژ را تحمل کند و به نوعی به عنوان پاوربانک نیز عمل کند، زیرا می‌توان از آن برای شارژ سایر گوشی‌ها استفاده کرد.

گوشی انرجایزر

علاوه بر باتری، این گوشی دارای تعدادی ویژگی دیگر از جمله پنج دوربین، (۳ دوربین عقب و ۲ دوربین سلفی) است. هنگامی که دوربین جلو روشن می‌شود، گوشی به شکل باتری Energizer در می‌آید. البته این گوشی هنوز منتشر نشده است. این شرکت قصد داشت تا سال قبل آن را عرضه کند، اما هنوز راه اندازی نشده است.

گوشی پپسی

اگر KFC گوشی خود را در چین عرضه می‌کند، چرا پپسی نکند؟ شرکت پپسی در میان دیگر شرکت‌های معروف، گوشی هوشمند خود را که ساخت شرکت چینی Koobe است در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه کرد.

گوشی پپسی

البته این گوشی به جز لوگوی پپسی در پشت و در طراحی‌های داخلی هیچ ویژگی ندارد. قابلیت‌های این گوشی نیز بسیار متوسط است، زیرا دارای یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو، ۲ گیگابایت حافظه و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی با پردازنده متوسط Mali ۴۵۰-MP۴ است.

گوشی دیور

شاید دیور را به خاطر لباس‌های مجلل یا عطر‌های گران‌قیمتش بشناسید، اما این شرکت یکی از گران‌ترین تلفن‌های همراه جهان به نام Dior Phone را نیز تولید کرده که از ۵۰۰ الماس ساخته شده و توسط گروهی از طراحان دیور در پاریس طراحی شده است.

۶ شرکت معروف که باور نمی‌کنید گوشی‌های هوشمند ساخته اند!

قیمت این گوشی که دیگر تولید نمی‌شود حدود ۷۰۰۰ دلار است و دارای ویژگی‌های بسیار متوسطی مانند دوربین پشتی ۵ مگاپیکسلی است.

گوشی کداک

کداک به عنوان شرکتی که تا زمان اعلام ورشکستگی نتوانست با فناوری مدرن همگام شود مشهور شد، حتی به نظر می‌رسد تلاش این شرکت برای همگام شدن با فناوری در سال ۲۰۱۷ نیز کمک چندانی به آن نکرد و تلاشش برای ساخت گوشی موفقیت آمیز نبود.

۶ شرکت معروف که باور نمی‌کنید گوشی‌های هوشمند ساخته اند!

مشکل اینجا بود که دوربین گوشی به دلیل ضعف شدید در برنامه نویسی عملکرد درستی نداشت. در کل پردازنده دوربین خوب نبود و کمبود باتری و مشکلات سیستم عامل باعث شد پروژه کداک موفقیت آمیز نباشد.

گوشی فراری

در نهایت، شاید ندانید، اما در واقع تعداد زیادی گوشی در طول تاریخ و قبل از اختراع گوشی‌های هوشمند، توسط شرکت‌های خودروسازی مثل فراری و لامبورگینی تولید شده‌اند، اما معروف‌ترین آن‌ها گوشی فراری ورتو است که توسط این شرکت در همکاری با شرکت کامپیوتری معروف ایسر، برای جشن شصتمین سالگرد تاسیس شرکت فراری ساخته شد.

گوشی فراری

این گوشی هوشمند در سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد و تنها ۱۹۴۷ مدل از آن تولید شد که قیمت هر یک از گوشی‌ها، بیش از ۲۵ هزار دلار بود. در کمال تعجب، این نه اولین و نه آخرین تلاش برای این شرکت در این حوزه بود، زیرا شرکت فراری نسخه‌های محدودی از برخی از تلفن‌های همراه با نام خود را حتی قبل از گوشی‌های هوشمند امروزی تولید کرده است.

همانطور که دیدید ساخت گوشی هوشمند کار سختی نیست و می توان به سادگی به شرکتی سفارش تولید داد، اما باید دید هدف از این کار چیست که شرکتی تصمیم می گیرد که یک گوشی هوشمند با نشان تجاری خود تولید کند.


بیشتر بخوانید


گزارش از سید حسین موسوی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۱:۵۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
حتی اگه ایران خودرو و سایپا هم سفارش بدن ما براش صف میکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ت
۲۲:۳۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
آفرین
آخرین اخبار