سلیمی در نطق میان دستور:

اصلاح بانکداری ربوی ضروری است/ مقابله با استکبار یک استراتژی است نه تاکتیک

نماینده محلات در مجلس گفت: اصلاح نظام پولی و بانکی و تغییر ریل بانک‌ها از بنگاه‌داری و همچنین عملیات بانکی ربوی ضروری است.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی نماینده محلات در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود با تاکید بر اینکه نگاه به جوانان کشور باید به صورت یک راهبرد در صدر سیاست ها قرار بگیرد، بیان کرد: نوع نگاه جوانان لازم است تغییر پیدا کند. در آستانه سیزدهم آبان هستیم که روز ملی مبارزه با استکبار و روز دانش آموز است و مقابله با استکبار یک استراتژی است نه یک تاکتیک.

وی افزود: انقلابیون پشیمان شده آن روز عمق این معنا را درک کردند و امروز تحلیل درستی از مقابله با استکبار دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه مذاکره برای مذاکره سرابی است که نتیجه ای جز رنج نخواهد داشت، اظهار کرد: این سراب من تشنه را سیراب و طالب غنیمتی را بهره مند خواهد کرد.

سلیمی یادآور شد: تحریم جدید در آستانه مذاکره زیاده‌خواهی طرف مقابل است. سیاست کشور به صراحت بیان می‌کند که طرف مقابل باید تمام تحریم‌ها را بردارد و تضمین جدی داشته باشد.

وی با اشاره به بررسی لایحه نظام رتبه بندی معلمان گفت: این رتبه بندی به صراحت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده محلات در مجلس درباره بازار سرمایه و بورس توضیح داد: اهمیت توجه جدی به بازار سرمایه و مدیریت بازار بورس و تصمیم گیری های لازم جهت حفظ اعتماد مردم و دارایی آنها بر کسی پوشیده نیست. ذوب و تبخیر ثروت مردم غیر قابل تحمل است که امیدواریم دولت تمهید عاجلی در این باره بیندیشد.

سلیمی تاکید کرد: سفرهای رئیس جمهور نشان داد که او پشت میزنشین نیست و حضور میدانی، گفت‌وگوی مستقیم با مردم به ویژه اقشار فقیر و کسانی که صدایشان به جایی نمی رسد، امید را در دل مردم زنده کرده که باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه رویکرد مناسبی در ارتباط با مردم داشته است، اظهار کرد: دولت اعتمادسوز پیشین اکنون به خادم اعتمادساز تبدیل شده است. شعار مقابله با تعارض منافع هرچند بسیار شیرین است، اما عمل به آن زمانی که خود فرد بر مصدر قرار می گیرد، بسیار سخت است. مبادا خدای ناکرده در عمل نتوانیم این آرمان را عملیاتی کنیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: کسانی که نرخ تورم را به بالای ۴۰ درصد و فاصله طبقاتی را به بالاترین حدش در ۸ سال گذشته رسانده اند نباید در حاشیه امن قضائی قرار بگیرند.

سلیمی توضیح داد: تفاوت دو نوع نگاه و مدیریت، مدیریت اشرافی و جهادی در فتنه بنزینی سال ۹۸ و سال ۱۴۰۰ مشخص شد که یک مدیر به چهره هشتاد میلیون نفر نگاه نکرده و با ریشخند نگفت صبح جمعه متوجه شده است. این اتفاق کشور را به آشوب کشید و صدها نفر کشته شده‌اند اما مدیر دیگر به میدان آمد و با حضور میدانی فتنه را مدیریت کرد.

این نماینده مجلس در ادامه از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما به دلیل اطلاع‌رسانی به موقع و مدیریت فضا و جلوگیری از مسئولان رسانه‌های معاند تقدیر کرد.

نماینده محلات در مجلس اظهار کرد: اصلاح نظام پولی و بانکی و تغییر ریل بانک‌ها از بنگاه‌داری و همچنین عملیات بانکی ربوی ضروری است. تعلل در اصلاح این روند موجب شعله ور شدن آتش است که هیمنه ملک و ملت را به خاکستر تبدیل خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس کتاب حاشیه‌سازان اتاق تخریب دولت و مجلس هشدار داد که امروز این پارلمان به هیچ وجه از سیر حاشیه‌ها نخواهد شد و مجلس در مسیر خود با قدرت و قدم های استوار پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
چهل ساله، هنوز کاری انجام ندادید
آخرین اخبار