معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، گفت: ایجاد وحدت رویه استاندارد سازی و اثربخشی، ضرورت تأسیس مرکز جامع آموزش شهروندی است.

حسین رضایی,معاون اجتماعی سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به تأسیس مرکز جامع آموزش شهروندی ، گفت : آموزش شهروندی در زمان های قبل هم ذیل سازمان فرهنگی و معاونت اجتماعی، وجود داشت و کارهای خوب و باکیفیتی انجام می‌شد اما لزوم ایجاد یک وحدت رویه و یک استاندارد سازی و اثربخشی ، نیاز بود که تمامی آموزش ها و فعالیت ها ، مورد ارزیابی قرار بگیرند و تشکیل مرکز جامع آموزش شهروندی ضروری است. 

 وظایف و حقوق شهروندی،فرهنگ آپارتمان نشینی،حمل و نقل و ترافیک،حفظ محیط زیست و جلوگیری از آسیب دیدگی در برابر حوادث طبیعی از موضوعاتی است که درمرکز  جامع آموزش شهروندی به صورت تولید محتوا در فضای مجازی  و کارگاه ها و دوره های آموزشی به صورت حضوری در مدارس ومحله ها به شهروندان آموزش داده می شوند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، ادامه داد:  تمامی برنامه ها از طریق فضای مجازی و نصب بنرها در شهر، به اطلاع شهروندان می‌رسد.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، بیان کرد: این مرکز با درون سازمان شهرداری و مدیریت ۴ گانه و سازمان های تابعه و همچنین سازمان های بیرونی از جمله هلال احمر، آموزش و پرورش ، نیروی انتظامی و سازمان های مردم نهاد، همکاری می‌کند.

رضایی به شهروندان همدانی توصیه کرد : امید است که شهروندان آگاه به حقوق خود و عامل به وظایف شهروندی باشند و در برابر شهری که در آن زندگی می کنند، تعهد شهروندی داشته باشند و قوانین زندگی شهری ازجمله آپارتمان نشینی ، پرداخت عوارض نوسازی، حفظ و حراست از محیط زیست ، فرهنگ راهنمایی و رانندگی و ترافیک و مجموعه الزامات شهری را بیاموزند.

او ادامه داد: ساختن و تربیت بدون وجود آموزش شهروندی ممکن نیست، و شهروندان تا آنجایی که امکان دارد در دوره ها ، کارگاه ها ،سمینارها و وبینارها ، شرکت کنند و امید است که پس از کمرنگ شدن و رخت بستن ویروس کرونا، آموزش شهروندی مربیان و مدرسان خود را به مدارس اعزام خواهد کرد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.