تولیت آستان شاهچراغ (ع) با تاکید بر لزوم تقویت کتب درسی دانشگاهی در مورد موضوعات قرآنی، گفت: در کنار تقویت کتب درسی، باید به تربیت اساتید دانشگاهی متخصص در حوزه منابع اسلامی و تفسیر قرآن پرداخته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر احمد بن موسی (ع) در دیدار با اعضای اتحادیه تشکل‌ها و موسسات قرآنی فارس تصریح کرد: کار قرآن و عترت از بهترین و خالص‌ترین کار‌های فرهنگی است.

او با بیان اینکه کار قرآنی در فهرست کار‌های فرهنگی، پاکترین و مقدس‌ترین است، افزود: تشکل‌ها و موسسات قرآنی باید کشف استعداد‌های قرآنی در زمینه‌های مختلف، همچون تفسیر قرآن، قرائت، تولید محتوا و کار در فضای مجازی با محوریت موضوعات قرآنی را در اولویت قرار دهند.

تولیت حرم مطهر احمد بن موسی (ع) در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فِرق ضاله گفت: فرقه‌ها و شاخه‌های انحرافی همچون بهائیت و وهابیت، با برداشت‌های سطحی و غلط، ضربه‌های بسیاری به اسلام و تشیّع وارد کردند. همینطور گروه‌های ضاله همچون فرقان، که عالِم بزرگی همچون آیت‌الله مطهری را به شهادت رساندند.

کلانتری ادامه داد: این‌ها همان آفت سطحی نگری و تفسیر‌های اشتباه از قرآن است که لازم است به جِد با آن مقابله شود.

او همچنین ابراز امیدواری کرد با همکاری کانون‌های قرآنی و دارالقرآن حرم مطهر، در آینده‌ای نزدیک شاهد تاسیس مهدکودک و کرسی‌های قرآنی در این بارگاه منور باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.