مدیرعامل کشت و صنعت ماهیدشت گفت: تاکنون بالغ بر ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی پنج استان کشور زیر کشت قراردادی کلزا رفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ابوالحسن خلیلی مدیرعامل کشت و صنعت ماهیدشت با اشاره به کشت قراردادی کلزا با کشاورزان پنج استان کشور از سوی کشت و صنعت ماهیدشت، افزود: تاکنون بالغ بر ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی پنج استان کرمانشاه، کردستان، خوزستان، ایلام و مازندران زیر کشت قراردادی کلزا با کشت و صنعت ماهیدشت رفته است.

خلیلی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای توسعه کشت قرادادی کلزا گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم امسال کشت قرادادی کلزا را در این پنج استان به سطح ۲۰ هزار هکتار برسانیم.

مدیرعامل کشت و صنعت ماهیدشت با بیان اینکه از سال گذشته کشت قراردادی دانه‌های روغنی توسط کشت و صنعت ماهیدشت کرمانشاه انجام گرفته، اظهار داشت: سال زراعی گذشته با کلزاکاران چهار استان کرمانشاه، کردستان، خوزستان و ایلام برای کشت قراردادی کلزا قرارداد بسته شد و ۱۴ هزارهکتار از مزارع این چهار استان زیر کشت قراردادی کلزا رفت.

خلیلی تحویل نهاده‌ها شامل کود‌های پایه و سرک، تضمین خرید محصول زارعین با حداقل نرخ خرید تضمینی ابلاغی دولت و بازدید چندمرحله‌ای از اراضی زارعین در فصل کاشت تا برداشت را از جمله اقدامات شرکت در قرارداد با زارعین عنوان کرد.

او در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای تحت پوشش کشت قرادادی رفتن ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کلزای استان مازندران از سوی این کشت و صنعت در سال زراعی جاری، گفت: با توجه به سیاست حمایت از تولید ملی توسط این مجتمع در حوزه کشاورزی و بنا به پیشنهاد سازمان جهادکشاورزی استان مازندران مقرر شده حمایت از کشت کلزا در قالب کشت قراردادی توسط این شرکت در مازندران نیز عملیاتی شود.

خلیلی بیان داشت: با توجه به بسته حمایتی کشت و صنعت ماهیدشت در قالب کشت قراردادی به ازای هر هکتار سی میلیون ریال، در مجموع پیش بینی می‌شود به میزان ۴۵ میلیارد ریال در قالب نهاده از کلزاکاران مازندرانی حمایت صورت گیرد.

او افزود:کشاورزان مازندرانی می‌توانند جهت کسب اطلاعات ییشتر و عقد قرارداد به مراکز خدمات جهادکشاورزی و یا مراکز خدمات غیردولتی شرکت ماهیدشت کرمانشاه و کشت و صنعت شمال در مازندران مراجعه و نسبت به عقد قرارداد کشت اقدام کنند.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: کلزا ، تولید ملی ، ماهیدشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.