وزارت خارجه سوریه در پیامی تمدید حضور نظامیان ترکیه در خاک این کشور به مدت ۲ سال دیگر را محکوم کرده و این عمل را برهم‌زننده امنیت منطقه خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه وزارت خارجه سوریه امروز (شنبه) موافقت پارلمان ترکیه مبنی بر تمدید فعالیت نظامیان آنکارا در سوریه و عراق را برای ۲ سال دیگر را محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه در این خصوص گفت: «سیاست‌های حکومت ترکیه و رئیس‌جمهور آن (رجب طیب اردوغان) تهدیدی مستقیم برای صلح و امنیت در منطقه و جهان است.»

بر اساس این بیانیه دمشق تصمیم ۲ روز پیش پارلمان ترکیه را مبنی‌بر تمدید به اصطلاح (اختیار اعطا شده) به رجب طیب اردوغان برای اعزام نیرو‌های نظامی به عراق و سوریه برای مدت ۲ سال، به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه سوریه تأکید کرد دمشق حق مطلق خود را که بر اساس منشور و قوانین بین‌المللی برای دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت است را محفوظ می‌دارد و تمامی اقدامات عملی و قانونی تضمین شده توسط مشروعیت بین‌المللی را برای دفع نیرو‌های ترکیه انجام می‌دهد.

ترکیه از سال ۲۰۱۹ به بهانه مبارزه با تروریسم و گروه «پ‌ک‌ک» به صورت نظامی وارد خاک سوریه شد و بخشی از آن را اشغال نمود. دمشق بار‌ها به حضور نظامی ترکیه در خاک خود اعتراض نموده و خواستار خروج نظامیان این کشور از سوریه شده است. با این حال ۲ روز پیش پارلمان ترکیه با تمدید حضور نظامیان این کشور در خاک سوریه به مدت ۲ سال موافقت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
اسرائیل دوم ترکیه است
آخرین اخبار