صالحی عمران گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فلسفه اصلی ما ارائه آموزش‌های عملی و مهارتی است.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حذف عنوان مهندسی از رشته گیاهان دارویی دانشکده دخترانه شریعتی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای از واژه مهندسی حرفه‌ای با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استفاده می‌کنیم.

او افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ارتباط با حرفه و شغل است و تمامی واحد‌ها و دروس آن متفاوت از دانشگاه‌های دیگر است که آن‌ها را به صورت حرفه‌ای برای مشاغل گوناگون آماده می‌کنیم.

صالحی عمران تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با حرفه و شغل آموزش می‌بینند و اگر افرادی قصد تحصیل در دانشگاه‌های دیگر را دارند، می‌توانند رویکرد شغلی خود را تغییر دهند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در مقایسه با دانشگاه‌های نظری واحد‌های عملی بیشتری داریم و فلسفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش‌های عملی، حرفه‌ای و شغلی است که در خارج از کشور هم رایج است.

صالحی عمران درباره تغییر نام عنوان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به علمی کاربردی برای دانشجویان دختر دانشکده شریعتی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای علمی کاربردی ندارد و تغییر سرفصل در دوره‌های دانشکده‌ها داشتیم که عنوان علمی کاربردی را از روی آن‌ها تغییر دادیم و باید گفت که تمامی رشته‌های مهندسی دانشگاه به صورت حرفه‌ای ارائه می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار