مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش گفت: در مدت زمان هفت ماه اجرای طرح واکسیناسیون کرونا این استان، بیش‌از ۸۰هزار و ۵۰۰ دُز واکسن به رده‌های سنی بالای ۱۲سال در این شهرستان تزریق شده و پوشش واکسیناسیون این جمعیت به بیش از ۴۰درصد رسیده است.

 رضا کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: در شهرستان خاش و تفتان از ابتدای شروع کرونا تا امروز پنج هزار و ۶۶۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه ۱۸۲ نفر از همشهریان ما نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان کرد: بار‌ها توسط ستاد مقابله با کرونا تأکید شد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش پوشش واکسیناسیون کرونا بسترساز موج جدید بیماری و طغیان این ویروس خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش ادامه داد: طغیان اخیر کرونا در منطقه «ده رییس» به دلیل پوشش پایین واکسیناسیون اهالی این منطقه و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرکت در عروسی‌های پی در پی در ۲ هفته قبل شروع شده و تاکنون با بیماریابی فعال مبتلایان به ۶۳ نفر رسیده و وجه مشترک تمامی این بیماران شرکت در مراسم عروسی مشترک بوده است.

وی تصریح کرد: تجربیات و دستاورد‌های ستاد مقابله با کرونای شهرستان در طغیان‌های قبلی نجف‌آباد و نوک‌آباد به ویژه بهره‌گیری از مشارکت دستگاه‌های ذیربط و اقدامات مداخله‌ای تیم واکنش سریع، تیم سلامت مرکز خدمات جامع سلامت ده رییس با مدیریت بخشدار منطقه، مدیر شبکه و رییس مرکز بهداشت شهرستان زیر نظر کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان کمک‌کننده خواهد بود.

کرد افزود: تیم واکنش سریع مرکز بهداشت شهرستان خاش و تیم‌های بهداشت مرکز خدمات جامع سلامت ده رییس و خانه‌های بهداشت تابعه ضمن ارائه آموزش و اطلاع‌رسانی نسبت به بیماریابی فعال و نمونه‌گیری از افراد مشکوک و اطرافیان مبتلایان نسبت به واکسیناسیون کرونا هم اقدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم رجوع به متخصص در تمامی امور زندگی یک قاعده عقلی است پس در عرصه سلامت هم وقتی متخصصان و پزشکان تاکید بر تزریق واکسن کرونا جهت حفظ سلامت خود و جامعه دارند باید به آن عمل کرد انتظار از تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادها، رسانه‌ها و بزرگان صاحب نفوذ این است به کمک آمده تا بتوانیم پوشش واکسیناسیون را ارتقا دهیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش گفت: براساس اطلاعیه ستاد بحران کرونای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ورود دانش‌آموزان، معلمان به مدارس و کارمندان به ادارات، منوط به ارائه کارت معتبر تزریق واکسن یا تست منفی pcr در فاصله زمانی حداکثر سه روز قبل است.

وی تصریح کرد: مهمترین موضوع حوزه سلامت آگاه‌سازی مردم از آسیب‌های ناشی از عدم واکسیناسیون و ارتقای شاخص این واکسیناسیون و ایمن‌سازی صد درصدی جامعه است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار