رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: چهار شکارچی غیرمجاز در منطقه آزاد علیا و روستای اونج شهرستان اردستان دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین شواخی رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان در گفتگو با خبرنگاران گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست و ماموران کلانتری ۱۱ اردستان در جریان گشت و کنترل در ۲ مرحله، یکی در منطقه علیا و کوه‌های برونی و دیگری در روستای اونج، چهار شکارچی غیرمجاز که اقدام به صید ۱۵ قطعه کبک وتیهو کرده بودند دستگیر کردند.

به گفته وی چهار قبضه اسلحه ساچمه‌زنی کالیبر ۱۲ به همراه سایر ادوات شکار از متخلفان کشف و ضبط شد و پس از هماهنگی، برای انجام مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه شکارچیان بدانند یگان حفاظت محیط زیست به طور شبانه‌روزی در منطقه‌های حفاظت شده حضور دارد، افزود: این یگان با کمک نیروی انتظامی از منطقه‌های حفاظت شده و آزاد شهرستان حفاظت کرده و با افرادی که اقدام به شکار غیرمجاز کنند برخورد جدی خواهد کرد.

شهرستان اردستان ۹۴ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ، ۸۷۰ هزار هکتار مرتع و ۲ زیستگاه حیات وحش شامل منطقه حفاظت شده کهیاز با ۹۲ هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع خارو با ۱۰۲ هزار هکتار وسعت دارد و گونه‌هایی از جمله کل و بز، قوچ و میش، جبیر، هوبره، زاغ بور، کبک و تیهو، گربه وحشی، روباه، گرگ، کفتار، گربه شنی و کاراکال را در خود جای داده است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار