مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: بالغ بر ۱۵۰۰ تن بذر گندم با قیمت مصوب دولتی به منظور کشت در سال زراعی جاری به شهرستان اختصاص داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیدکاظم موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: بر اساس سهمیه ابلاغی، میزان ۱۵۸۰ تن بذر گواهی شده گندم شامل ارقام سیروان، چمران ۲، تیرگان، برات، ترابی و هانا در حال تامین و توزیع بین کشاورزان است.

او افزود: عملکرد بالا، مقاومت به بیماری‌های برگی، مقاومت به ریزش دانه، مقاومت به تنش‌های محیطی از ویژگی‌های ارقام گواهی شده است.

موسوی تصریح کرد: همچنین بذور خود مصرفی زیر نظر کارشناسان با قارچ کش‌های رایج علیه بیماری سیاهک آشکار و پنهان ضدعفونی خواهند شد.

این مقام مسئول با تاکید بر به کارگیری ارقام گواهی شده، بیان کرد: کشاورزان می‌توانند جهت دریافت حواله بذر گندم به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

پیش بینی تولید بیش از ۲۸۰۰ تن خرما 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از آغاز برداشت خرما از سطح زیر کشت ۲۷۶ هکتار نخلستان‌های این شهرستان خبرداد.

موسوی گفت: برداشت خرما در این شهرستان از نیمه اول شهریور ماه آغاز شده و تا اواسط آبان ماه نیز ادامه دارد.

او افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۸۰۰ تن محصول خرما از این باغات برداشت شود.

موسوی با بیان این که عمده باغ‌های نخل فیروزآباد در روستای کنار سیاه واقع شده است، اظهار کرد: خرمای زاهدی (قصب) بیشترین سطح کشت را در شهرستان به خود اختصاص داده و ارقام شاهانی و کبکاب در سطح محدود وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد تاکید کرد: کشاورزان در بسته‌بندی، جمع‌آوری و فروش محصول دقت لازم داشته باشند تا محصول سالم و با کیفیت به فروش برسد.

برداشت گوجه فرنگی در فراشبند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان از اوایل آبان ماه آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا اواخر آذرماه ادامه داشته باشد.

فرامرز نوعی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
چرا
آخرین اخبار