رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: واردات موزهای سمی از سومالی یک شایعه است؛ چراکه بیشتر موزهای وارداتی از مبداء هند و از طریق بندرعباس وارد کشور می‌شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،حیدر ساکن برجی رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد در خصوص شایعاتی مبنی بر واردات موز سمی از سومالی اظهار کرد: در حال حاضر غالب موزهای وارداتی از کشورهای فیلیپین، هند، پاکستان و اکوادور تامین می‌شود و ما وارداتی از سومالی نداریم.

وی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حصول اطمینان از سلامت محصولات وارداتی تصریح کرد: در همه مرزهای کشور برای قرنطینه محصولات وارداتی از کشورهای خارجی پروتکل‌هایی داریم که بر طبق آن محصولات وارداتی باید از زمان حرکت، از مبدا شرایطی که ایران برای سلامت محصولات تعیین کرده را داشته باشند.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد با اشاره به قوانین در قرنطینه افزود: حتی زمانی که محصولی به کشور وارد می‌شود نیز کارشناسان قرنطینه اسناد و کیفیت محصول را بررسی می‌کنند و در صورت وجود مشکل مجوز ترخیص برای آن محصول صادر نمی‌شود.وی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حصول اطمینان از سلامت محصولات وارداتی تصریح کرد: در همه مرزهای کشور برای قرنطینه محصولات وارداتی از کشورهای خارجی پروتکل‌هایی داریم که بر طبق آن محصولات وارداتی باید از زمان حرکت، از مبدا شرایطی که ایران برای سلامت محصولات تعیین کرده را داشته باشند.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد با اشاره به قوانین در قرنطینه افزود: حتی زمانی که محصولی به کشور وارد می‌شود نیز کارشناسان قرنطینه اسناد و کیفیت محصول را بررسی می‌کنند و در صورت وجود مشکل مجوز ترخیص برای آن محصول صادر نمی‌شود.

منبع:رکنا

انتهای پیام/

برچسب ها: موز ، واردات ، سم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۲:۴۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
ما که اصلاً فیلمی ندیدیم؟ کو؟؟کجا؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
سه چهار تا موز بود یارو از کجا میدونست همان یکی که کرم داره برش زد و کرمو بیرون کشید اگه موزا کرمی بود چرا بقیه رو برش نزد
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۳:۵۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
با سلام
هلیکو باکتر با نام زیر گونه بیماری‌زای هلیکوباکتر پیلوری یک باکتری بیماریزا هست که در بدن مرغ وجود داره و درصورت عدم پخت مرغ بصورت کامل به انسان منتقل میشه و موجب بیماری در ناحیه اثنی عشر و معده و گاها ایجاد سرطان معده میشه ، این باکتری در هیچ میوه ای وجود ندارد و خبر فوق کذب می باشد

بابک بهنام فر میکروبیولوژیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
خودتون دقت کنیدچه قدر دو دل حرف زد این آقا،میتونست محکم تکذیب وبعداطمینان خاطر۱۰۰درصدبده...ولی میگه بیشتر از فلانجا....اکثر واردات!!!
Canada
مریم
۰۸:۰۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
آخه نه اینکه این کارشناسان خیلی دلسوز ملت و مردم هستند و فکر جیب مردمند،ما بهشون اطمینان صددرصد داریم.راست میگن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۲ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
یه فیلم دیدم وسط موز کرم بود میگفتن از این موز ها وارد ایران شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
کارشناسان درایران خیلی خوبا اونا هزینه هاشون زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
وقتی نظر کاربر را پخش نمیکنید واسه چی ارسال نظر گذاشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
چقد بدبختیم که موز باید از یه کشور درپیتی وارد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۹:۲۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
این ((کارشناسان قرنطینه)) منو کُشته!!!!....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
(کارشناسان قرنطینه اسناد و کیفیت محصول را بررسی می‌کنند):مردم ما دقیقا به این جمله اعتماد ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
راستش بگین این کرمهای داخل موزها حقیقت داره یانه؟ واقعا دلشوره مصرف کردن گرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۹:۵۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
اصلا کلیپی که پخش شده اطلاعاتش اشتباهه.. اول نوشته نوعی باکتری بعد فیلم کرمی را نشان می دهد که شبیه پلاستیکه و حرکتی نداره... کجا گفتند که کرم نوعی باکتریه؟؟
آخرین اخبار