مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان گفت:۱۳کتابخانه سیار در استان زنجان فعال است که کار توزیع کتاب‌ در روستاهارا انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: فعالیت ۱۳ کتابخانه سیار روستایی و شهری و کتابخانه پستی در کنار ۱۷مرکز ثابت کانون پرورش فکری در زنجان و بازگشایی و تجهیز ۷ کتابخانه در مدارس مناطق حاشیه‌نشین این استان، بیانگر توجه ویژه این نهاد به کودکان مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

او با اشاره به اینکه از ۶ مرکز ثابت کانون در شهر زنجان، ۲ مرکز خاص است، گفت: یکی از این مراکز، مرکز علوم و نجوم است که از مراکز نمونه در کشور به شمار می رود و در کنار فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، به صورت تخصصی در رابطه با علم نجوم آموزش می‌دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: مورد بعدی نیز مرکز شماره چهار کانون است که به کودکان کم‌بینا، ناشنوا و کم‌شنوا اختصاص دارد و تولید کتاب‌های بریل هم از فعالیت‌های این کانون است که در اختیار گروه‌های هدف قرار می‌گیرد.

نوری  یکی از فعالیت‌های مهم کانون را شناسایی، آموزش و کشف استعداد‌های فرهنگی، هنری و ادبی گروه‌های هدف و معرفی آن ها  به مجامع و جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی اعلام کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۴۴ تاسیس و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ترویج ادبیات کودکان و نوجوانان از طریق تشکیل انجمن‌های ادبی و نویسندگان، طراحان و هنرمندان، ناشران و همکاری پرداخته است.

او افزود: باشیوع ویروس کرونا که فعالیت‌ها به صورت مجازی انجام شد، مربیان این اداره کل با اجرای پیک داوطلبانه و با شعار در خانه بمانیم، توانستند در فضای مجازی آموزش‌های لازم را ارائه کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.