گارد ساحلی یونان اعلام کرد پس از دریافت درخواست کمک از یک کشتی باری عملیات امداد و نجات را آغاز کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گارد ساحلی یونان اعلام کرد پس از دریافت علامت اضطرار و درخواست کمک از یک کشتی باری در آب‌های جزیره کرت، عملیات امداد و نجات را آغاز کرد.

 گارد ساحلی یونان به نقل از مسافران گفت: این کشتیِ حامل پرچم ترکیه از آب‌های ترکیه حرکت کرده و حامل حدود ۴۰۰ مهاجر بود. آن‌ها از این عملیات به عنوان یکی از بزرگترین عملیات‌های امداد و نجات که در مدیترانه شرقی صورت گرفته است، یاد کردند.

مقامات اعلام کردند این کشتی به سمت خشکی برده می‌شود، اما از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کردند. ملیت مسافران هنوز فاش نشده است.

یونان یکی از مسیر‌های اصلی ورود به اتحادیه اروپا برای پناهجویانی است که از ترکیه می‌آیند؛ اما شمار ورود‌ها پس از توافق اتحادیه اروپا و آنکارا برای جلوگیری از عبور مهاجران به یونان، از سال ۲۰۱۶ به شدت کاهش یافته است.

نزدیک به یک میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ پس از عبور از جزایر یونانی در نزدیکی ترکیه، وارد اتحادیه اروپا شدند. این افراد عمدتاً پناهجویان سوری بودند.

از زمان تسلط طالبان بر افغانستان در ماه اوت، بسیاری از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از تکرار این  بحران هراس دارند.

در پی واژگونی و غرق شدن یک قایق حامل مهاجران در روز سه شنبه در سواحل جزیره «خیوس» یونان چهار نفر که سه تن از آن‌ها کودک بودند جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار