امام جمعه موقت رودبار جنوب گفت: فرماندار باید در انتصابات خود ضمن شایسته سالاری از نیرو‌های بومی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام احمد اکبری امام جمعه موقت رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: یکی از مصادیق تقوای الهی صداقت و راستگویی است که پیامبر (ص) در این زمینه می‌فرمایند: از دروغ گویی بپرهیزید که دروغگویان در جهنم هستند و صداقت و راستگویی در بهشت است.

او به سخنی از امیرالمؤمنین علی (ع) در خصوص اعمالی که خیر دنیا و آخرت در آن است، اشاره کرد و افزود: راستگویی، برگرداندن امانت به صاحبش، دور کردن مال حرام از خود و شکم و اخلاق خوب و حسنه، خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: انسان حتی به شوخی نباید دروغ بگوید؛ زیرا اعتماد مردم نسبت به او از بین خواهد رفت و موجب شقاوت می‌شود، خصوصا افرادی که دارای پست و مسئولیت هستند باید صادق باشند و وعده دروغین ندهند و اگر نسبت به وعده‌ها بد قول بودند، دلیل آن را به مردم با صداقت توضیح دهند.

امام جمعه موقت رودبار جنوب با اشاره به ۸ آبان ماه سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم، بیان کرد: این بانوی بزرگوار، دارای کرامات بسیاری بوده و معروف به کریمه اهل بیت (علیهم السلام) است.

او با بیان اینکه آبان ماه خاطرات بسیاری را در ذهن مردم تداعی می‌کند، گفت: ۱۳ آبان ماه سالروز شهادت حسین فهمیده و همچنین روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان انقلابی است.

حجت الاسلام اکبری افزود: از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تا امروز دشمنان اسلام توطئه‌ها و فتنه‌های بسیاری را راه انداخته اند، مانند فتنه آبان ماه سال ۹۸ و آبان امسال که در حمله سایبری به سیستم هوشمند کارت سوخت، همچنان در حال به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی و همچنین جدایی مردم از این نظام هستند.

او با اشاره به بازدید رئیس جمهوری از پمپ بنزین‌ها و شنیدن درد دل مردم، تصریح کرد: نتیجه انتخاب صحیح مردم در مواقع گرفتاری‌ها نمایان می‌شود؛ چرا که شاهد بودیم رئیس جمهوری خودش وارد عرصه شده و به مشکلات رسیدگی می‌کند.

 امام جمعه موقت رودبار جنوب ضمن تشکر از اقدامات دولت پس از استقرار، بیان داشت: در انتصاب و یا ابقای برخی از استانداران، مدیران کل و مدیران شهرستانی تغییراتی صورت نگرفته است و همین امر موجب سردرگمی و بی انگیزه‌گی آن‌ها شده است و خواسته مردم نیز تغییر وضع موجود است چرا که با کار جهادی مشکل مردم حل می‌شود.

او گفت: چند روز قبل شهردار تهران یکی از بستگان خود را منصوب کرد و صدا و سیما مردم را نسبت به این مسئله آگاه کرد، پس لازم می دانم از صدا و سیما و شهردار تهران که با توجه به اعتراض، حکم را لغو کرد، تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام اکبری افزود: جا دارد از شکرالهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی به دلیل انتخاب فرماندار جوان، ولایی، جهادی و بومی قدردانی کنم؛ زیرا مردم منتظر چنین اتفاقی بودند که افتاد و ما آن را بعد از ۴۲ سال به فال نیک می‌گیریم.

خطیب موقت جمعه رودبار جنوب ضمن تشکر از زحمات مسئولین سابق، تصریح کرد: مشکلات ما بعد از این همه سال در بحث کشاورزی، مشکلات راه، کنکور، اسناد ملکی مردم و آب آشامیدنی، بهداشت و خیلی از موارد دیگر فقط با تلاش جهادی حل می‌شود.

او بیان کرد: یکی از مشکلات، اسناد منابع ملی است که اجداد ما روی این زمین‌ها زندگی کرده اند و بعد از این سال‌ها هنوز مشکل آن‌ها حل نشده است.

 حجت الاسلام اکبری گفت: وضعیت نیروی انسانی این شهر مطلوب نیست و مردم برای این که تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند، به ضامن کارمند و یا سند مالکیت نیاز دارند که نه کارمند زیادی وجود دارد و نه سندی که بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

او با اعلام اینکه فرماندار رودبار جنوب محکوم به موفقیت است، افزود: ما مردم باید با وی همراهی و همیاری کنیم و این انتظار از فرماندار می‌رود در خصوص انتصابات فرمانداری و سایر ادارات از نیرو‌های بومی استفاده کند.

امام جمعه موقت رودبار جنوب افزود: باید به مسئولی که در شهر رودبار سکونت ندارد تذکر داده شود و همچنین در بحث انتصاب مسئولان باید شایسته سالاری در نظر گرفته شود تا مشکلات مردم در این دولت با حرکت جهادی حل شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار