مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

واکسیناسیون ٩٠ درصد معلمان و محصلان نگرانی برای سال تحصیلی نمی‌گذارد

دستورانی گفت: واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان استان علیه کرونا به همت دولت مردمی به بالای ٩٠ درصد رسیده است و نگرانی بابت آغاز سال تحصیلی در این استان از نظر سلامت وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر به مناسبت آغاز هفته بسیج دانش آموزی و سیزدهم آبان سالروز مبارزه با استکبار جهانی افزود: ١٩ ماه دانش آموزان به خاطر کرونا آسیب‌های جسمی، روحی و درسی زیادی دیدند و آعاز سال تحصیلی به صورت حضوری ضرورت نظام تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به اینکه ٣٣٣ مدرسه در مناطق روستایی و عشایری استان سمنان از ابتدای مهر فعال شد و عمده کلاس‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برقرار است، تاکید کرد: از ١۵ آبان کلاس‌های دوره متوسطه دوم در پایه‌های نهم، دهم و دوازدهم برقرار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آموزش مجازی در بهترین حالت ٣٠ درصد مفید خواهد بود و آموزش حضوری آموزشی کامل محسوب می‌شود، زیرا ارتباط بین آموزش‌دهنده و آموزش‌گیرنده ضرورت دارد.

وی ادامه داد: از یکم آذر کلیه کلاس‌های دوره متوسطه اول در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم آغاز می‌شود که نیاز به همراهی اولیا و خانواده‌ها دارد.

دستورانی بیان کرد: شیوه نامه‌های بهداشتی مدارس استان سمنان در شرایط سخت‌گیرانه اجرایی می‌شود و کارشناسان مراکز بهداشت و آموزش و پرورش نظارت‌های لازم در این زمینه را در دستور کار دارند.

وی گفت: یکهزار بازدید تاکنون توسط کمیته مشترک مراکز بهداشت و آموزش و پرورش انجام شد و این بازدید‌ها به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: حساب مدارس با سرانه بهداشتی شارژ شده است تا مدیران مدارس کمبود اعتباری برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نداشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
این حرفا چیه