رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با بیان اینکه مشکل کمبود پزشکان به دلیل نبود توزیع صحیح است، گفت: ۴۰ درصد پزشکان همدان در تهران مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا مدرکیان،  رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان با اشاره به طرح اصلاح نظامی آموزش پزشکی و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمان است گفت: مشکل فعلی در حوزه پزشکی تعدا نیست بلکه  توزیع نامناسب پزشکان است.

او افزود: اینکه احساس کنیم پزشکی ۳۰ سال به منطقه محروم برود و با امکانات موجود آنجا زندگی کند، نشدنی است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان تاکید کرد: بیمارستان‌های مناطق مختلف این امکانات را ندارند که بخواهند پزشک بیشتری جذب کنند، نه شهر‌ها نیازمند چنین متخصصاتی هستند و نه امکانات شهری طوری است که پزشکان بتوانند سال‌های طولانی آنجا بمانند.

مدرکیان بیان کرد: در قالب طرح و تعهدات خدمت ممکن است بتوان مدتی پزشکان را ملزم به ماندگاری کرد، اما اینکه تصور کنیم با دستور و قانون بشود طولانی‌مدت این کار را انجام داد، شدنی نیست.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان با بیان اینکه نزدیک به ۴۰ درصد پزشکان ما در تهران متمرکز هستند یادآور شد: با اضافه شدن هر پزشکی هزینه‌ای برای درمان اضافه می‌شود، چنین نیست پزشکی به یک منطقه‌ای اضافه کنیم و بیمار کاهش یابد.

مدرکیان با اشاره به اینکه آمار پزشکان ۲۰ سال قبل ۶۰ هزار نفر بود و در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر و تقریبا سه برابر شده است گفت: این در حالی است که جمعیت کشور سه برابر نشده، اما با افزایش پزشکان مراجعات مردم به آن‌ها همچنان بالاست برای مثال در شهر همدان روزانه تنها ۲۰ هزار نفر مراجعه سرپایی داریم.


انتهای پیام/م

برچسب ها: نظام پزشکی ، پزشکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.