اتهام برده داری به مدیران یک شرکت ژاپنی در اکوادور

دادستانی اکوادور اعلام کرد مدیر فعلی و دو مدیر سابق یک شرکت کشاورزی ژاپنی در این کشور به قاچاق انسان و برده داری متهم شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادستانی اکوادور روز پنجشنبه اعلام کرد مدیر فعلی و دو مدیر سابق یک شرکت کشاورزی ژاپنی در این کشور آمریکای جنوبی به قاچاق انسان و برده داری متهم شدند.

قاضی دادگاه این افراد را که هر سه اهل اکوادور هستند ممنوع الخروج کرد و آن‌ها را تحت نظارت سامانه الکترونیکی قرار داد. دفتر دادستانی اکوادور تصریح کرد: "علاوه بر این، قاضی دادگاه دستور ممنوعیت نقل و انتقال اموال منقول و غیرمنقول را به نمایندگی از شرکت فوروکاوا "Furukawa" صادر کرد تا غرامت جامع احتمالی قربانیان تضمین شود".

شرکت فوروکاوا که از سال ۱۹۶۳ در اکوادور حضور دارد، گونه‌ای از موز با نام آباچا را پرورش می‌دهد و فرآوری می‌کند که الیاف بسیار قوی آن برای ساخت کاغذ‌های نازک یا در صنعت خودرو استفاده می‌شود.

بنا بر اعلام این دادستانی، این شرکت که یکی از زیرمجموعه‌های بازاریابی اف. پی. سی "FPC" ژاپن به شمار می‌رود، به ترویج "شرایط زندگی، مسکن و کار ناشایست، نامطمئن و غیرانسانی" محکوم شده است.

دادستانی اکوادور در بیانیه‌ای مطبوعاتی یادآور شد: بازرس مدافع حقوق بشر در گزارش خود این شرایط را با "شکل معاصر برده‌داری" مقایسه کرده است.

کارگران سابق، شرکت فوروکاوا را به نقض حقوق بشر و وادار کردن کارمندان خود به کار در شرایط غیرانسانی در مزارع متهم کرده‌اند؛ همه اعضای خانواده کارمندان از جمله کودکان آن‌ها در این مزارع کار می‌کنند.

یک قاضی قانون اساسی در ماه آوریل این شرکت را به پرداخت غرامت به حدود ۱۲۰ حقوق بگیر سابق محکوم کرد. میزان این غرامت هنوز مشخص نشده است. این قاضی همچنین شرکت فوروکاوا را به واگذاری پنج هکتار زمین به هر یک از کارمندان سابق محکوم کرده است.

این شرکت که تولید کننده اصلی آباچا در اکوادور محسوب می‌شود، حدود ۲۳ هزار هکتار زمین در ۳۲ مزرعه واقع در سه استان ساحلی این کشور در اختیار دارد.

اکوادور دومین تولیدکننده بزرگ آباچا در جهان به شمار می‌رود. در سال ۲۰۲۰ درآمد حاصل از فروش فیبر آباچا ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بود. از ماه ژانویه تا اوت ۲۰۲۱ نیز درآمد حاصل از فروش آباچا در اکوادور به ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
بازرسای وزارت کارشون چرا گزارش نکردن
خود دولتم مقصره
آخرین اخبار