در یک عمل جراحی نادر در بیمارستان امام علی فرخشهر، مادر ۳۸ ساله‌ای همزمان با به دنیا آوردن نوزادش، تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مصطفی فلاحتی رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی امام علی (ع) فرخشهر گفت: در یک عمل جراحی نادر با همکاری تیم تخصصی جراحی مغز و اعصاب، داخلی، بیهوشی و زنان و زایمان، مادر باردار ۳۸ ساله مبتلا به تومور مغزی که ماه هشتم حاملگی خود را پشت سر گذاشته بود، در اتاق عمل این بیمارستان پس از عمل سزارین، تحت عمل جراحی تومور مغزی هم قرار گرفت.

در ادامه اعظم ایمانی متخصص جراحی زنان و زایمان در چهارمحال و بختیاری افزود: این بیمار که در بارداری چهارمین فرزند خود دچار سردرد‌های شدید و کاهش بینایی و متوجه وجود تومور مغزی شده بود، پس از برگزاری کمیته متخصصان بیمارستان و تصویب خاتمه بارداری، مورد عمل سزارین قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


او اضافه کرد: هم اکنون نوزاد دختر نارسی که از این مادر متولد شد، در شرایط خوبی قرار دارد.

رامین کمالی متخصص جراحی مغز، اعصاب و ستون فقرات در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به این که تومور به نسبت بزرگی در کنار عناصر حیاتی مغز قرار داشت، جراحی این بیمار شش ساعت طول کشید و هم اکنون حال بیمار رضایت بخش و بینایی وی هم به تدریج بهبود یافته است.

او ادامه داد: جراحی همزمان مغز و سزارین در دنیا به دلیل ریسک بالا نادر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار