مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: از آغاز شیوع بیماری کرونا ۱۲۷ میلیارد تومان برای بیماران کرونایی هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سعید فرجی، مدیر کل بیمه سلامت همدان گفت: ۲۶ هزار و ۷۰۰ پرونده برای بیش از ۲۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان همدان تشکیل و به طور میانگین برای هزینه درمان هر بیمار چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

او تاکید کرد: برای پاسخگویی به نیازهای مردم در زمینه ویروس کرونا، سامانه تلفنی ۱۶۶۶ راه اندازی شده که این سامانه کارکردهای از جمله پاسخگویی به شکایت و مشکلات مربوط به خدمات بیمه سلامت است.

فرجی از به روز شدن پرداختی های بیمه سلامت به مراکز طرف قرارداد خبر داد و گفت: سالهای گذشته پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد سه تا ۷ ماه به تعویق می افتاد اما هم اینک پرداختی ها به روز شده است.

او افزود: به منظور بهره مندی روستاییان از خدمات بیمه سلامت ۱۳۸ مرکز در مناطق روستایی استان همدان راه اندازی و فعال شده است.

فرجی بیان کرد:در این مراکز ۱۹۶ پزشک، ۵۹ دندان پزشک و ۱۶۰ ماما به بیماران، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

او به اجرای طرح سیستم ارجاع بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح برای ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی در استان همدان اجرا شده و نظام پرداخت در این طرح سرانه ای تعداد افراد است که به ازای هر فرد بیمه شده ماهانه ۷۵۰۰ تومان به پزشکان پرداخت می شود و هر پزشک ملزم به معاینه حداقل ۱۵ درصد جمعیت زیر پوشش است.

فرجی یاد آورشد: حدود یک میلیون نفر از جمعیت استان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: بیمه سلامت ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.