تمجید حزب‌الله لبنان از اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی این کشور در دفاع از یمن

حزب‌الله از اظهارات شجاعانه وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در دفاع از مردم یمن تمجید و حملات عربستان، امارات و شورای همکاری خلیج‌فارس علیه او را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از موضع شجاعانه جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی این کشور که از جایگاه رسانه‌ای و ملی خود به دفاع از مردم یمن پرداخته بود، تمجید کرد.

حزب‌الله در بیانیه خود تأکید کرد: حملات ظالمانه عربستان، امارات و شورای همکاری خلیج‌فارس علیه قرداحی را محکوم می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: به طور قاطعانه درخواست‌ها برای برکناری قرداحی یا اجبار او به استعفا را رد می‌کنیم. درخواست‌ها برای برکناری قرداحی را تجاوز آشکار به لبنان، کرامت و حاکمیت آن می‌دانیم.

حزب‌الله در این بیانیه همچنین مواضع برخی از سیاستمداران مزدور و ضعیف‌النفس لبنانی را که در کمپین سعودی و اماراتی مشارکت دارند، محکوم کرد.

حزب‌الله مواضع برخی رسانه‌های لبنانی که از این کمپین حمایت کرده‌اند را نیز محکوم و تأکید کرد که این اقدام یک انحطاط اخلاقی بزرگ است.

گفتنی است جورج قرداحی در مصاحبه با شبکه "الجزیره" جنگ یمن را «جنگی پوچ» خوانده بود که باید متوقف شود. او تأکید کرده بود که گروه انصارالله از خود دربرابر بمباران و حمله خارجی دفاع می‌کنند.

بعد از این سخنان اعتراضاتی علیه او در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس شروع شد و حتی عربستان، امارات و بحرین، سفیر لبنان در خاک خود را احضار کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار