کلنگ ساخت مدرسه شبانه روزی دخترانه شریف آباد دشت آبخوان بخش مرکزی خاش با عنوان کانون کارشناسان در مراسمی با حضور مسوولان استانی و محلی و خیران عضو کانون کارشناسان دادگستری استان تهران به زمین زده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، صاحب‌گل صالحی فرماندار شهرستان خاش  گفت: این مدرسه در زمینی به گستره یک هزار و ۲۰۰ مترمربع، زیربنای ۴۵۰ مترمربع و ۷۵۰ متر خوابگاه با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال به همت کانون کارشناسان دادگستری استان تهران و مشارکت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و همراهی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود و موعد بهره برداری آن مهرماه سال آینده است.

صاحب‌گل صالحی افزود: کار اجرای ۶۵ واحد آموزشی در شهرستان خاش به همت دولت و خیران انجام و بخش زیادی از این پروژه‌ها مورد بهره برداری قرار گرفته اند که به نوعی انقلابی در کار مدرسه سازی است.

وی از همکاری ها، حمایت و پیگیری‌های خیران و اعضای کانون کارشناسان استان تهران و خاش، نماینده مردم خاش در مجلس، ادارات کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش استان و همچنین از حضور معاونان سیاسی و اجتماعی و برنامه ریزی استاندار سیستان و بلوچستان، امام جمعه، بخشداران مرکزی و پشتکوه و مدیر آموزش و پرورش خاش و معتمدان برای شرکت در برنامه کلنگ زنی این واحد آموزشی قدردانی کرد.

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان و بخش‌های کورین و نصرت آباد زاهدان نیز از کلنگ زنی مدرسه فرزانگان خاش با اعتباری افزون بر ۲۵ میلیارد تومان از سوی وزارت نفت در روز‌های آینده خبرداد.

عیدمحمد قلندرزهی بخشدار مرکزی خاش نیز گفت: با اجرای این پروژه دانش آموزان دختر از ۳۰ روستای حوزه دشت آبخوان که تاکنون به دلیل نبود فضای آموزشی شبانه روزی از ادامه تحصیل در مقاطع متوسطه محروم بودند از نعمت فراگیری آموزش در منطقه برخوردار می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز گفت: طرح ایجاد ۹۲ مدرسه شبانه روزی در دستور کار این اداره کل قرار دارد که تاکنون کلنگ زنی ۱۵ واحد انجام و ۶ واحد نیز به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: از سال گذشته تاکنون ۳۲۰ تفاهم نامه با خیران برای ساخت و تجهیز مدارس امضا شده و بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز مدارس استان هزینه شده و خیران نیز افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه کرده اند.

کانون کارشناسان استان تهران افزون بر ۴ هزار نفر عضو دارد که در ۷۱ رشته و افزون بر ۱۱۰۰ تخصص به عنوان سربازان عدالت و به صورت خودکفا فعالیت دارند و تاکنون یک واحد آموزشی در مناطق سیل زده شهرستان گنبد استان گلستان ایجاد کرده و هم اینگ در گام دوم برای ساخت مدرسه شبانه روزی دخترانه کانون کارشناسان در منطقه شریف آباد بخش مرکزی خاش پیشگام شده اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار