فیضی گفت: کمیته سنا می‌تواند به عنوان بازوی مشورتی وزارت ارتباطات در حوزه شبکه ملی اطلاعات و بازوی مشورتی وزارت صمت در حوزه‌های مرتبط با اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات حضور فعالی داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  صابر فیضی، عضو هیات مدیره و رییس کمیسیون اپراتور‌های پروانه ارتباطات ثابت اتحادیه صادرکنندگان مخابرات ایران اظهار کرد: امیدواریم برنامه‌هایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نماینده دولت سیزدهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه داده که در خصوص تکمیل شبکه ملی اطلاعات و ارتقای ۳۰ رتبه‌ای جایگاه ایران در حوزه دولت الکترونیک است، محقق شود.

او افزود: در صورت ارتقای ۳۰ رتبه‌ای ایران در دولت الکترونیک، ما شاهد بهبود سایر شاخص‌ها و از جمله شاخص آمادگی شبکه‌ای و همینطور شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهیم بود. هم اکنون از لحاظ کمیت خدمات الکترونیکی در رتبه ۸۰ و از لحاظ کیفیت در رتبه ۱۱۸ از بین ۱۹۳ کشور در دنیا قرار گرفته ایم.

فیضی  تاکید کرد: طبیعتا حضور یک یا چند تشکل به صورت مستقل در فرایند‌های برنامه‌ریزی و قرار گرفتن در کانون قدرت و تصمیم گیری شبکه ملی اطلاعات مفسده برانگیز است . برای جلوگیری از این معضل بزرگ که پیش بینی می‌کنیم که در دولت سیزدهم نیز این موضوع در بخش‌هایی از وزارت ارتباطات دنبال شود، حضور کمیته سنا به عنوان بازوی مشورتی وزارت ارتباطات می‌تواند جلوی هر گونه شائبه‌ای را در این میان از بین ببرد.

وی ادامه داد: تشکیل کمیته سنا پس از جلسات مختلف و نزدیک کردن نگرش و اهداف هر یک از سه مجموعه صنفی سازمان نظام صنفی، سندیکای صنعت مخابرات ایران و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، گام مهمی در هم افزایی تشکل‌ها و نهایتاً به دست آوردن جامعیت و قدرت بیشتر برای دفاع از منافع قریب به ۲۰ هزار شرکت در خانواده بزرگ ICT کشور و کسب منافع مشترکی بود که همان طور که در سال گذشته ملاحظه کردید یکی از آن‌ها ویرایش و اخذ "بخشنامه تعدیل" از سازمان برنامه و بودجه در سال ۹۹ است که اتفاق افتاد.

فیضی افزود: این کمیته علاوه بر ایفای نقش کارشناسی و مشورتی برای وزارت صمت برای ایجاد تعادل و حمایت سازنده از ذینفعان مختلف، می‌تواند در مباحث کلان پیاده سازی تحول دیجیتال و طبعاً اقتصاد دیجیتال، پیشنهاد دهنده راهکار‌های کلان و دقیق به دولت جدید باشد و همچنین در کمیته‌های کارشناسی همچون تنظیم اصول همکاری ۲۵ ساله ایران با چین، حضور پررنگ و موثری داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت صمت ، کمیته سنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار