برنامه شب خاطره در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزاری شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،برنامه شب خاطره در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزاری شد.

سردار زهدی در ابتدای مراسم شب خاطره گفت: از سال دوم جنگ که سیل بسیجی ها به سمت جبهه ها روانه شد، عزیزانی مانند شهید طهرانی مقدم با دید بلند خود به این نتیجه رسیدند که حتما سپاه باید توپخانه داشته باشد. اولین بار با شهید طهرانی مقدم در مدرسه ای دیدار داشتم و اصلا فکر نمی کردم وی فرمانده توپخانه شود.

وی گفت:روزی مادر شهید طهرانی مقدم برای دیدن او وارد پادگان می شود و به صورت پنهانی وی را در کانکسی اسکان می دهند. هنگام سحر، مادر شهید طهرانی مقدم برای نماز صدای حزینش بلند می شود و نگهبان با خبر می شود و همین ماجراهایی را در پادگان رقم می زند.

وی درباره عملیات توپخانه توضیح داد: در سال ۶۵ در عملیات کربلای پنج به دستور فرمانده توپخانه، شهید شفیع زاده یک میلیون و دویست هزار گلوله در ان عملیات شلیک شد. به شهید شفیع زاده گفتم یادت هست هنگامی که تسلیحات زیادی نداشتیم؟ کار خدا را می بینی. شهید طهرانی مقدم در عملیات های موشکی این شعار را می نوشت و هنوز هم از این شعار استفاده می شود: اذا رمیت و ...

سردار زهدی در ادامه درباره شهید شفیع زاده ، فرمانده توپخانه عملیات کربلای پنج گفت: مادر شهید شفیع زاده در تبریز به دنبال پیدا کردن همسری برای پسرش بود و اولین شرطش موافقت عروسش با حضور شهید شفیع زاده در جبهه و جنگ بود و مسائل اعتقادی و مذهبی. یک روز مادر شهید به خواستگاری دختری می رود و دختر را می پسندد و در تبریز رسم بر این بوده اگر دختری را می پسندیدند برایش هدیه ای می بردند و در خانه دختر می گذاشتند. مادر شهید هم دختری را می پسندد و در انتها وقتی پوتینی را در خانه دختر می بیند از مادر دختر می پرسد پسر شما هم در جبهه های جنگ مشعول است؟ مادر دختر می گوید خدا نکند و همین موضوع باعث می شود که مادر شهید شفیع زاده به سرعت هدیه را بردارد.

وی در ادامه افزود: ما تقریبا لشگری نداشتیم که فرمانده توپخانه اش شهید نشده باشد اما الان توپخانه سپاه در دنیا از تسلیحات خوبی نظیر موشک ها و گلوله های نقطه زن برخوردار است که همه این ها را مدیون شهدایی نطیر طهرانی مقدم، شفیع زاده و ... هستیم.

در ادامه سردار غلامعلی سپهری، راوی دوم شب خاطره، از پیشکسوتان حضور در توپخانه های سپاه و جانباز گفت : برای شرکت در جبهه ها نیاز به رضایت پدر و مادر بود. طبق فرمایش امام خمینی برای پر کردن پادگان راهی پادگان و جنگ شدیم تا آزادسازی خرمشهر سربازی من در جبهه های جنگ تمام شد. در شکل گیری توپخانه های جنگ بچه های استان فارس هم نقش زیادی داشتند. یادم می آید در تسلیحات کمبودهای زیادی داشتیم به شکلی که برای چند سیم خار محتاج چک اسلواکی بودیم.

در ادامه مراسم، رونمایی از کتاب " دلیران یونس" که نگاهی اجمالی به گروه توپخانه ۵۶ گروه یونس به اهتمام غلامعلی سپهری، سیاوش نقیبی نژاد است سرداران سپاه نظیر سردار عبدالله پور معاونت فرهنگی نیروی زمینی سپاه ، سردار ذوقی، سردار سپهری ، سردار زهدی حضور داشتند.

همچنین در ادامه مراسم از کتاب " از سربازی تا سرداری " با حضور سردان سپاه و مودیر حوزه هنری رونمایی شد. در ادامه مراسم نیز از سردار غلامعلی سپهری تقدیر شد و همین طور از سیاوش نقیبی نژاد نویسنده کتاب" از سربازی تا سرداری" قدردانی شد.

حاج قاسم هیچ وقت از عملیات ها شانه خالی نکرد

سردار چهار باغی راوی دیگر شب خاطره نیز از خاطرات خود در جبهه ها گفت: من ار پی جی زن جبه بودم، رفتن ب توپخانه بسیار بد بود و آن زمان هر کس توپخانه می رفت بقیه به وی می خندیدند و اکثر بچه ها دوست داشتند به گردان خط شکن بروند. در مسیر توپخانه خاطرات زیادی برای من رقم خورده است. یزدانی فرمانده ما در شبی به من گفت توپ های ۱۰۵ را باید نزدیک دجله ببری و ما اندازه گیری کردیم و به این نتیجه رسیدیم اگر از آنها به خوبی مواطبت نکنیم داخل جزیره مجنون به آب می افتد. توپ ها را نیمه های شب به هر سختی که بود تحویل عراقی ها دادیم. یزدانی خیلی ناراحت شد و گفت : من به سختی این توپ ها را در بیابان ها پیدا کردم و چه قدر با کومله ها جنگیدم و شما آن را تقدیم عراقی ها کردید.

وی درباره خاطرات خود از جبهه های جنگ در سوریه گفت: ما توپخانه ای را در سوریه با حضور سردار سلیمانی تشکیل دادیم. ما عملیات فوق العاده ای را زیر دید اسرائیل شکل دادیم ، حاج قاسم در آن عملیات به من گفت محمود چند تا منور به مناطقی بزن تا باور کنم که تو فرمانده عملیات هستی، خوشبختانه توپخانه از من حرف شنوی داشت و موفق هم شدیم." دیر العدس" شهری از شهرهای روسیه بود که ما می خواستیم آن را از دشمن بگیریم که توانستیم.

حاج قاسم هیچ وقت از وسط عملیات ها با وجود آنکه می توانست شانه خالی کرد و بسیار مسئولیت پذیر بود. در آزادی مناطق " نوبل و الزهرا" پس از دیدن خوشحالی مردم به یاد آزادسازی خرمشهر افتادم. مجددا از نیروی زمینی سپاه و توپخانه سپاه بابت خدماتشان چه در جنگ و چه در جبهه های سوریه تشکر می کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، خاطره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
چه عالیییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
التماس دعا دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
کاش خدا کمی هم این چند سال بهمون کمک میکرد این چند سال بیشتر به کمک خدا احتیاج داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
خداوند کمک کرد چون دزد نبودن انسان پاک بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
روح شهدا شاد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۵۱ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
یادشان گرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
تسلیحات کم؟؟؟هنوزم که هنوزه هلوکوپترکبری و هواپیمای اف۴واف۱۴داریم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۱۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
سیم خاردار رو به متر ویا کلاف میگویند. لطفا تصحیح کنید.