منصوری گفت: باید برنامه‌های بلند مدت در زمینه زباله و پسماند ارائه شود تا این مشکل حل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن منصوری استاندارد تهران در جمع خبرنگاران درباره بازدید از مجموعه آرادکوه اظهار کرد: پیش از این جلسه‌ای با رئیس جمهور داشتیم و در آن جلسه رئیس جمهور تاکید داشت، موضوع محیط زست، آلودگی هوا، پسماند و نظایر آن در تهران بود که کل بدنه دولت امیدواریم کمک کنند تا بتوانیم بخشی از مشکل را حل کنیم. صورت مسئله پسماند تهران خیلی بزرگ شده و این موضوع تک بُعدی نیست.

وی ادامه داد: در سایت فعلی که حدود ۱۲۰۰ هکتار مساحت آن است، روزانه بیش ۵ هزار تن ورودی زباله وجود دارد و باید تدابیری برای اصلاح و بهره‌بری وضعیت موجود باید اتخاذ شود. بخشی از کار‌ها مربوط به بکارگیری مکانیزم علمی و استفاده از فناوری‌های جدید در این حوزه است.

منصوری گفت: تأسیسات و زیرساخت‌های مجموعه پسماند ۳۰ هزار میلیارد تومان است و برای جا به جایی باید این موضوع مورد توجه باشد و در یک افق دراز مدت ناچار هستیم به سمت جا به جایی سایت حرکت کنیم که در این زمینه وعده ما با دستگاه‌ها یک نشست تخصصی است تا یک تصمیم اساسی گرفته شود.

منصوری گفت: در بحث تفکیک زباله از مبدا نیاز به فرهنگ سازی داریم. در شهر تهران میانگین تولید زباله برای هر خانواده بیش از ۷۰۰ گرم است که عدد سنگینی است همچنین دغدغه شهردار حل مسئله آرادکوه است. ما نیاز به طرح جامع داریم و قرار است تا ۳ ماه آینده نتیجه مطالعات ارائه شود. زیر ساختی که در این مجموعه وجود دارد، نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

استاندارد تهران ادامه داد: یک نشست تخصصی در همین ماه برگزار خواهیم کرد تا یک تصمیم اساسی گرفته شود. فلسفه بازدید بنده حل مشکل مردم شهرری است و از عمق جان با مشکلات این مناطق آشنا هستم. حل مسئله در کوتاه مدت امکان پذیر نیست. زیر ساخت اینجا برای ۶۰ سال پیش است و مشکل اصلی آن گسترش جمعیت نسبت به ۶۰ سال گذشته است که باعث پیشروی شهر شده است.

وی افزود: یکی از مناطق جایگزین، در منطقه هوشنگ آباد است، اما نهایی نشده و در دست بررسی است و زیر ساخت‌های آن آماده نیست. اگر روزی تصمیم قطعی برای جا به جایی گرفته شود، حتما محل باید به گونه‌ای باشد که ما مشکلی مانند ری و کهریزک را نداشته باشیم.

همچنین سلاجقه رئیس محیط زیست در جمع خبرنگاران درباره بازدید از مجموعه آرادکوه اظهار کرد: یکی از شاخص مدیر موفق، بحث محیط زیست است. وقتی استاندار وقت خود را صرف این مجموعه می‌کند ارزشمند است. ما باید کاری کنیم که تهران پیشانی کشور شود. جوانان ما فوق‌العاده کار می‌کنند و اگر فناوری‌ها در اختیار ما قرار گیرد خیلی از کار‌ها به نحو احسن انجام می‌شود. اگر هر خانواده تفکیک را انجام دهد، خیلی از مسائل ما حل می‌شود.

وی ادامه داد: باید سیکل تولید زباله به حداقل برسد، یکی از منابع درآمدری که در حال حاضر نقش طلا را بازی می‌کند، زباله است و این موضوع در بین سرمایه‌گذاران هم وجود دارد، اما باید فرایند شفاف سازی صورت گیرد تا سرمایه‌گذار رغبت به سرمایه‌گذاری کند.
انتهای پیام/

برچسب ها: استانداری ، زباله ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند گمنام
۱۹:۱۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
همان گونه که در گذشته برای بستن کمربند فرهنگ سازی فراگیر رسانه ای شد شایسته است فرهنگ سازی رسانه ای پی درپی و فراگیر رسانه ای به ویژه از راه صداوسیما انجام گیرد تا مردم به بازیافت و نیاز به انجام آن از دید محیط زیستی و جداسازی پسماندهای خود در خانه ها و کارگاه ها گرایش پیدا کنند و همکاری دلسوزانه کنند و شهرداری نیز به جای فرستادن قبض های چشمگیر بهای پسماند و پاسخ گو نبودن در برابر درآمدهای فراوان کنونی بازیافت به سوی شهروندگرایی و فرهنگ سازی پیوسته و زیرساخت سازی (همچون کارگذاری و جاگذاری انبارجاها) روی آورد.
آخرین اخبار