آلمان ضمن انتقاد از رژیم صهیونیستی، نسبت به تروریستی خواندن گروه‌های غیر نظامی فلسطینی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، سخنگوی دولت آلمان از تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر تروریستی خواندن گروه‌های غیر نظامی فلسطینی ابراز نگرانی کرد.

آندریا ساسه، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی دولت در برلین گفت: «از منظر دولت فدرال، احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مهم و تعیین کننده است. ما گزارش‌های مقامات اسرائیلی را مورد توجه قرار داده‌ایم و در حال مذاکره با شرکای اسرائیلی خود هستیم.»

ساسه ضمن ابراز نگرانی در مورد این تصمیم رژیم صهیونیستی، از مقامات این رژیم خواست تا اطلاعات بیشتری در مورد مبنای این تصمیم ارائه کنند.

این اقدام تل‌آویو انتقاد میچل باچله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد را نیز برانگیخت. باچله قرار دادن گروه‌های غیر دولتی فلسطینی در لیست گروه‌های تروریستی را حمله به مدافعان حقوق بشر، آزادی اجتماعات و حق مشارکت عمومی خواند و گفت که این تصمیم باید فورا لغو شود.

باچله گفت که این سازمان‌ها برخی از «معتبرترین گروه‌های حقوق بشر و بشردوستانه در اراضی اشغالی فلسطین» هستند که برای چندین دهه با سازمان ملل همکاری نزدیک داشته اند.

گفتنی است شش گروهی که رژیم صهیونیستی به ناحق به عنوان سازمان‌های تروریستی معرفی کرده است عبارت اند از: اتحادیه کمیته‌های زنان فلسطین، انجمن حمایت از زندانیان و حقوق بشر آدامیر، مرکز تحقیقات و توسعه بیسان، گروه الحق، دفاع از کودکان بین المللی-فلسطین و اتحادیه کمیته‌های کار کشاورزی.

رژیم صهیونیستی مدعی است که گروه‌های یاد شده مستقیماً با جبهه خلق آزادی فلسطین که رژیم صهیونیستی آن را یک گروه تروریستی می‌داند، مرتبط یا وابسته هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار